Monday, February 4, 2013

2 hal

hari isnin.. ramai orang yg ber'monday blues' kan. tapi aku hari2 pun 'blues' bile nak bangun pagi. tapi lepas pukul 7, all the blues was gone.. n im ready for work... betul...

tapi hari ni.. ade 2 ujian.

pagi2 lagi mase reverse kereta dah telanggar kete orang. mujur lah kereta aku calar skit. tapi kereta orang tu dah kemek. maka, siap2 lah nk kne ganti nnt.. huhu.. tuannye tak tau lagi. tapi mase kne tu, ada jiran aku yg nampak. dia kate, 'cepat2 je jalan, kamu nk g keje kan? biar je lah kete tu' mmg ape yg makcik tu cakap, buat aku lega skit. tapi bila dah atas jalan, masih terfikir... huhuhu...

kat opis, ramai betul tak masuk keje. tapi tu takpe. itu aku takde masalah sgt. aku nk wat keje pun aman. senyap skit. waktu lepas rehat bos dtg komplen pasal assistant aku.. mak ai.. sakit hati + fedup + sebal aku jadinye.. bos siap ckap, kalo perangai macam tu, dah lame kene buang kerja. Ya Allah, small matter tapi bila dh selalu buat, mmg carik pasal la... ni namanye dh kantoi dgn bos. kalo aku backup kang katenye aku bias... so dari awal aku angguk kepala. n katakan kat bos, budak tu x makan saman.

tapi yg sebenarnya, mesej yg sampai kat kepala aku adalah; aku lah yg tak pandai jaga anak buah sendiri. aku ni lembik. aku dh ckap dgn budak tu sebelum ni. tapi x jalan. aku tak garang ke? x tegas ke?  senang kene buli.

Sejak bekerja disini, utk kali pertamanya, aku balik kerja dgan hati sebal.. :'(

4 comments:

cherry_ijau said...

sy nak jadi asistant kamu boleh :)

sarah zulk said...

tak payah la awer... kite carik tempat keje baru nak? huhu...

Farah-Izzaty said...

hamboiii.. ada asst ni.. besar pangkat kau ni.. kau keje katne beb?

sarah zulk said...

mane ade cik farah.. aku keje kat kilang span je.. huhu..

There was an error in this gadget