Sunday, June 9, 2013

magnet: antra besi dan kain

hati: aku suke. sebab dia selalu ada. walaupun tak pernah jumpe.

akal: tapi dia tak sama dgn kau. macam besi dgn kain. mane bleh melekat. kalo besi dengan magnet baru lah boleh melekat.

hati: ko mane tau? aku dengan dia spesis yang sama, tapi jenis berbeza. sama mcam magnet tapi yang berbeza kutub jer. lagi la kuat tarikannye. kau faham x tu? kalo same kutubnye, akan jadi menolak.

akal: pandai la kau nak back-up. dah suke, kentut pun kau kate wangi. buta kan mata yang celik tu. dia tu x penah cakap pun dia suke kau. yang kau nak perasan jugak ni kenape? x faham2 ke orang tu x suke kau.

hati: menipu..! aku tau la dia suke.sbb dia selalu ade bila aku cari dia. dia x cakap sbb aku x penah tanye. aku nak tunggu dia cakap sendri. barulah ikhlas.

akal: bodoh kau ni. nak tunggu? kalo sampai bile2 dia x cakap, ko nk jdi bujang sampai mati? dah la. jangan ikut sangat nafsu tu. kalo dia nak, dia takkan sakitkan kau.

hati: aku x kisah. mungkin dia nk uji aku ni penyabar ke x.. aku sakit pun, lame2 nanti baiklah. asalkan dia ada masa untuk aku.

akal: dengar cakap aku la woi..! kau tunggu tu harapan ko sorang. bukan harapan bersama2. kau perasan sorang x kemane la, bodoh... hoi..!

hati: tapi.. Tuhan buat aku terbuka untuk trima dia. kenapa pulak aku nak tolak? dia dtg kat aku.

akal: sape2 je boleh dtg. kalo dtg nanti yg lgi bgus macamne? kau boleh setia? kau sendri dgar dia bgtau dia ade ramai kawan pempuan. kau kan jeles tahap awan? boleh tahan ke?

hati: kau ckap tu sume betul. tapi aku boleh setia bila dia betul2 nk jadikan aku yg halal.

akal: ha.. nampak? kau sendri x de guarantee. kau cume setia kalo dia amik kau jdi yg halal.. so skang ni halal ke?

hati: tak. belum lagi. satu hari nanti halal la..

akal: ikut kau ni, boleh mati tau. giler...!

hati: aku mane tau. aku buat ape yg aku rase je.

akal: tengok... kau sendri mengaku kau ni tak tau. aku tahu. tapi aku cakap ni ko xnak ikut pulak. sume kau bantah.

hati: aku mintak maaf. aku x dapat kawal.. aku suke sangat.

akal: kalo macam tu bersedialah utk disakiti berulang kali. jgan buat bnda yg mrosakkan diri. aku dh x tau nak buat mcm mane supaya kau brenti dari benda bodoh ni.

p/s: (=.=)" huhu..

No comments:

There was an error in this gadget