Thursday, June 20, 2013

tolonglah kenalkan diri dulu..

salam.

ade orang buat2 salah nombor. dah 2 kali aku kene. dua2 kali aku aku bagitau diorg aku x suke layan orang yang aku x kenal langsung.

aku rase bengang. dapat nombor aku, maksudnya diorang tau siapa aku. tapi diorang sendri penakut. kalo nak kenal, kenalkan lah diri dulu. adab pegi mana?

nak bekenalan pun bijak la sikit. lagi dengan alasan x logik salah nombor. ni zaman smart phone der... bukan perlu falsafah ke formula ke, cuma perlu jujur. sebab, kalo jujur - dapat pahala - insyallah syurga. orang bijak takkan tolak syurga kan? simple kan konsep ni?

hal ni buat aku terfikir, kalo aku cerita kat orang lain pasal ni, sah2 diorang cop aku jual mahal, tolak jodoh yang datang. makanya, aku taip kat sini je. aku bukan jual mahal. tapi aku x larat dengan benda leceh macam tu. aku bukan budak sekolah lagi.

niat dah baik. tapi cara pun kene la baik..

mungkin orang fikir aku ni garang. tapi aku rase, aku cume tegas jer. aku perlu bersikap macam ni sebab aku sedar betapa lemahnye aku yang sebenarnya. kalo aku ni terbuka sangat, aku takut aku jadi mangsa.

yer, aku penakut.

wassalam..

No comments:

There was an error in this gadget