Friday, June 3, 2016

things i will never write in my resume

NOVEMBER 2015
-sarah shafri solenization. she live with her in-laws in Ampang. 

DECEMBER 2015
-sarah did not sit properly on the toilet seat at her office and she fell on it. she was admitted to Ampang Hospital. her miss v having external wound, she got stitches there. she did not tell her parents. she don't want them to be worry. her in laws take care of her very carefully at home. she is very grateful for that.
-sarah terminated from KIWA 

JANUARY 2016
-sarah is a housewife.

FEBRUARY-MARCH 2016
-sarah worked as a baby sitter at MITI's Taska Permata. 
-only her husband & in laws knows about this. her parents does not know about this at all. her siblings too.

APRIL 2016
-sarah got an interview at TRC. The construction company which the HQ was situated near to where she stays. she got accepted. she goes to work by walking. she sent her car to her parents house. she let her parents know about her new job. she is very grateful because she don't have to lie about her job anymore. 

but she still did not tell about her previous job to them. 
she cant hold it.
that is why she wrote about this in here.
maybe when she's old enough she will tell this story. 

Thursday, December 31, 2015

berubah kerana...

sedang scroll fb dan terlihat
satu video seorang uztaz mualaf
menjawab mengapa dia masuk islam
sedangkan dulu dia kristian tegar

tapi mata aku tertancap pada 
nama fb page yg post video tu
'aku mahu berubah kerana Allah'

aku terfikir, 
kerana Allah baru berubah
bukan kerana manusia
bukan kerana harta
bukan kerana nama
bukan kerana cinta hati

sedangkan jika benar kerana Allah
saat ini juga akan berubah

bukan tunggu selepas puas nafsu 
bukan tunggu masuk ramadhan
bukan tunggu lepas kawin
bukan tunggu dah dapat susah

memang kerana Allah
biar berat nak bangun subuh sebab tgah syok tidur
tetap solat 

memang kerana Allah
biar miss out few scene tgh tgok wayang waktu maghrib
tetap solat

memang kerana Allah
biar rase leceh nak pakai tudung bile ade bukan muhrim depan mata
padahal dalam rumah jer
tetap tutup aurat

tapi yang paling susah 
nak taat disaat hidup tengah senang

betullah ade satu quote ni kate,
mati kerana islam, sampai beratur orang sanggup nk syahid..
hidup kerana islam, sorang pun belum tentu ada..

Wednesday, December 9, 2015

Tolong aku Ya Allah..

aku muslim
aku beriman bahawa tiada tuhan selain Allah
Nabi Muhammad persuruh Allah

islam ada rukun
sebagai bukti aku islam
rukun nya aku tunaikan

tapi sekarang
rukun yang 5kali sehari semalam tu
semakin berat bagi aku tunaikan
semakin mudah aku tinggalkan
aku tak mau jadi kufur
tolonglah aku ya Allah

kenapa dengan aku?
apa dosa aku Ya Allah
berilah aku taufiq dan hidayahmu

aku mau Kasih Sayang Mu
aku mau redha Mu

aku x sanggup dengan azab Mu
aku x sanggup
aku x mau

tersentuh minyak panas pun aku x sanggup
bagaimana aku nnt dgn azab Mu

tolonglah aku Ya Allah
selamatkan lah aku Ya Allah
Kasihanilah aku Ya Allah
Aku lemah Ya Allah

berilah aku peluang untuk menjadi taat kepadaMu
berilah aku ruang untuk menjadi hamba yg Engkau kasihi
aku minta
aku harap
aku mau
dengan kasih sayang Mu
dengan redha Mu
dengan berkat Mu
dengan rahmat Mu
dengan syurga Mu

tolonglah Ya Allah
selamatkan aku dri Murka mu
jadikanlah aku hamba yg bertaqwa
yg engkau redhai
yg engkau kasihi
yg engkau berkati

Allahumma Solli Ala Sayidina Muhammad,
Wa ala alihi wa barik wa salim..
Amin..

Tuesday, December 1, 2015

mahu

aku mahu jdi isteri solehah..
aku mahu suamiku berasa tenang bila melihatku..
sepertimana aku tenang bila melihat dia..


Tuesday, November 24, 2015

Tuesday, November 17, 2015

selamat pagi sygku..

slamat pagi sygku..
apa khabar dirimu
maafkan andai menggangu lenamu

andai pernah melukan 
maafkan ku x sengaja
harus kau dan aku slalu bicara

kau tau, kau satunya
ku mahu, kita slamanya

kau dan aku mungkin x sempurna
kau dan aku tahu takkan mudah
kau dan aku mahukan sempurna
kau dan aku mengharap bahagia

setia aku demi dirimu
setia aku hanya padamu

andai hatimu berubah 
pastiku cuba fahami
tetapku melangkah terus berani

kau tau, kau satunya
ku mahu, kita slamanya

kau dan aku mungkin x sempurna
kau dan aku tahu tak semudah
kau dan aku mahukan sempurna
kau dan aku mengharap bahagia

setia aku.... demi dirimu..
setia aku... hanya padamu..

ku terima seadanya 
perbezaan kau dan aku
biar pun apa saja
ku percaya kau setia..



Saturday, November 14, 2015

Allah Maha Penyayang..

jika seorang pecinta merasa kan cintanya terlalu agung hingga x terungkap,

jika semua makhluk di dunia ini mempunyai cinta seperti itu, 

jika digabungkan semua cinta seagung itu dari semua makhluk dia dunia ini, 

itu semua hanyalah 1% cinta yg Allah pinjamkan didunia..

Cinta yg Maha Agung tersimpan pada Nya, yg akan dinikmati hanya di syurga nnt..

There was an error in this gadget