Friday, August 30, 2013

merdeka...!!

salam merdeka..

smoga Allah merdekakan aku daripada hutang & drp orang2 yang zalim..

wassalam..

Tuesday, July 23, 2013

paku

salam.

lubang yang ada di dinding bila paku di buang takkan hilang. cume boleh tutup dengan hiasan2 dinding. kalo nak cantik lagi boleh la sumbat dengan plaster. bagi rata. tapi kesan lubang ade jugak. kalo nak cover lagi bleh la cat. tapi nampak jugak beza tempat plaster lubang tu..

kesimpulannye takkan hilang la kesan berlubang tu..

yang tinggal, nak pandang tempat kesan berlubang tu lalu sakit hati, atau nak wat tak xtau je supaya dapat lupe..

tapi boleh ke lupe??

wassalam..

Thursday, July 18, 2013

ramadhan 1434H

salam ramadhan. smoga ramadhan kali ni lebih baik dri yg sbelumnya..
dh nk hbis 10 pertama ramadhan. jujurnya aku terasa kekurangan. feeling bulan puase tu x ade. aku takut kalo puasa aku ni cume dlm level mnahan lapar dahaga je. i wish for more. aku harap puasa aku diterima Allah.. amin..
waktu terawih, saf slalu x rapat. aku rase jauh. walaupun bila jumpe jiran2 tu kita saling senyum. tapi kenapa bila solat mau jarang2. takut sempit ye bila thiyat akhir nnt? aku rindu terawih zaman blaja dulu. saf nya rapat. lepas solat, salam sambil selawat. salam pun erat siap peluk lagi. seronok sebab rasa sayang antara kawan2 itu seperti dirai dan dirasai semua.. rindu nye aku pada mereka.. =,(
aku tak pasti la kat mana silap aku. mungkin pergaulan seharian aku sekarang ni dah x jage baik2. huhu... dan mungkin bila berbual tu lebih banyak mngumpat dari mnyelesaikan masalah. huhuhu..
sarah sayang, berubahlah.. kalo susah, ubah sikit2.. jangan putus asa. sebab tak semua yang aku suka tu baik utk aku... kan?
sabar yer sayang.. hendak seribu daya. lagi pun siapa yg berusaha, dia yg berjaya.. susah2 dulu, senang2 kemudian..

Friday, July 12, 2013

bos ckap

hari khamis.  smalam ade breifing kat tmpt customer. so aku kne explain kat bos pasal ape yg aku dngar tu.

and the last word from him is
"honesty is the best policy" but u know ah, "honesty never pay"...

haiyo.... mampu diam dan senyum je la. betul je ape dia kate tu. tapi kalo ikut adat dunia la.. dah dia tak tau pasal akhirat. ape dia kisah kan. yg penting, aku kne betul kan kompas hidup aku la..

wasalam..

Tuesday, July 2, 2013

lelah

salam.

kalo boleh.. mmglah aku nak disayangi semua orang. tak kira lah sape pun, fmily, kawan2, jiran2. barulah hidup jadi mudah. hati jadi lapang.

dan sekarang. aku lelah sebab rindu. huhu... ade kaitan x?

Sunday, June 30, 2013

sebab?

sebab sayang la....!

kalo x syang xde la kisahnye..
nak jadi ape pun lantak je..

huh...

Thursday, June 27, 2013

dwi hati

dirimu bagaikan sebuah lukisan penuh warna, penuh seni
tak layak kumiliki

jangan kau berpura engkau juga sama
mbuat aku rasa tenang hatiku kau miliki

dengarkan gurindam
inilah lagu cintaku padamu

andainya ku hilang biarlah lagu ku jadi temanmu

diantara kita suka sama suka
aku pasti kau punya hati
ingin bersama jua

tidak semestinya sebuah cerita cinta kan berakhir sesempurna yg kita impikan

dengarkan gurindam
inilh lagu cinta ku padamu

andainya ku hilang
biarlah lagu ku jadi teman mu

lalalalala... lalalalala...

-aizat ft. yuna-

Thursday, June 20, 2013

tolonglah kenalkan diri dulu..

salam.

ade orang buat2 salah nombor. dah 2 kali aku kene. dua2 kali aku aku bagitau diorg aku x suke layan orang yang aku x kenal langsung.

aku rase bengang. dapat nombor aku, maksudnya diorang tau siapa aku. tapi diorang sendri penakut. kalo nak kenal, kenalkan lah diri dulu. adab pegi mana?

nak bekenalan pun bijak la sikit. lagi dengan alasan x logik salah nombor. ni zaman smart phone der... bukan perlu falsafah ke formula ke, cuma perlu jujur. sebab, kalo jujur - dapat pahala - insyallah syurga. orang bijak takkan tolak syurga kan? simple kan konsep ni?

hal ni buat aku terfikir, kalo aku cerita kat orang lain pasal ni, sah2 diorang cop aku jual mahal, tolak jodoh yang datang. makanya, aku taip kat sini je. aku bukan jual mahal. tapi aku x larat dengan benda leceh macam tu. aku bukan budak sekolah lagi.

niat dah baik. tapi cara pun kene la baik..

mungkin orang fikir aku ni garang. tapi aku rase, aku cume tegas jer. aku perlu bersikap macam ni sebab aku sedar betapa lemahnye aku yang sebenarnya. kalo aku ni terbuka sangat, aku takut aku jadi mangsa.

yer, aku penakut.

wassalam..

Tuesday, June 18, 2013

hawa

hawa ada teman baru

lalu aku cemburu

kerana aku bimbang jika dia tidak melayaniku seperti dulu..

aku tak mahu ditinggalkan oleh hawa.

tapi malam ini hawa ada untukku

lalu aku terharu

kerana dia masih sayang padaku.

Monday, June 17, 2013

features

gaya percakapan sedikit kasar. tapi tiada kata2 kesat.

mudah tersenyum dengan orang yg dikenali sahaja

cemburu yang disimpan, menjadikan dia nampak sombong

lemak tepu 40%

seorang yang konservatif, kerana dijaga rapi seperti di dalam kotak kaca.

bersosial di waktu siang sahaja.

x pandai marah, maka kuat merajuk. lalu buat hal sendri, oleh itu sering rase keseorangan. <--dia tau ni punca dari dri sendri.

Thursday, June 13, 2013

makan kat kedai tepi jalan lagi sedap

pict 1: a dinner at a warung with my mom. -Tonight.

pict 2: the 2nd younger brother who 'looking' buzy with his notebook which he used to be ashamed of. -last Monday

pict 3: yeah.. i know my dad is handsome. hahaha.. -last Saturday

pict 4: mom n my 1st younger brother talking @ complaining about the food at a fancy restaurant. -last Saturday

pict 5: a girl waiting at a workshop. please ignore her chubby'ness. her self don't care about it. -last week

ps: never take caffeine for dinner. it is bad for your beauty sleep. o_O huuu....

Sunday, June 9, 2013

magnet: antra besi dan kain

hati: aku suke. sebab dia selalu ada. walaupun tak pernah jumpe.

akal: tapi dia tak sama dgn kau. macam besi dgn kain. mane bleh melekat. kalo besi dengan magnet baru lah boleh melekat.

hati: ko mane tau? aku dengan dia spesis yang sama, tapi jenis berbeza. sama mcam magnet tapi yang berbeza kutub jer. lagi la kuat tarikannye. kau faham x tu? kalo same kutubnye, akan jadi menolak.

akal: pandai la kau nak back-up. dah suke, kentut pun kau kate wangi. buta kan mata yang celik tu. dia tu x penah cakap pun dia suke kau. yang kau nak perasan jugak ni kenape? x faham2 ke orang tu x suke kau.

hati: menipu..! aku tau la dia suke.sbb dia selalu ade bila aku cari dia. dia x cakap sbb aku x penah tanye. aku nak tunggu dia cakap sendri. barulah ikhlas.

akal: bodoh kau ni. nak tunggu? kalo sampai bile2 dia x cakap, ko nk jdi bujang sampai mati? dah la. jangan ikut sangat nafsu tu. kalo dia nak, dia takkan sakitkan kau.

hati: aku x kisah. mungkin dia nk uji aku ni penyabar ke x.. aku sakit pun, lame2 nanti baiklah. asalkan dia ada masa untuk aku.

akal: dengar cakap aku la woi..! kau tunggu tu harapan ko sorang. bukan harapan bersama2. kau perasan sorang x kemane la, bodoh... hoi..!

hati: tapi.. Tuhan buat aku terbuka untuk trima dia. kenapa pulak aku nak tolak? dia dtg kat aku.

akal: sape2 je boleh dtg. kalo dtg nanti yg lgi bgus macamne? kau boleh setia? kau sendri dgar dia bgtau dia ade ramai kawan pempuan. kau kan jeles tahap awan? boleh tahan ke?

hati: kau ckap tu sume betul. tapi aku boleh setia bila dia betul2 nk jadikan aku yg halal.

akal: ha.. nampak? kau sendri x de guarantee. kau cume setia kalo dia amik kau jdi yg halal.. so skang ni halal ke?

hati: tak. belum lagi. satu hari nanti halal la..

akal: ikut kau ni, boleh mati tau. giler...!

hati: aku mane tau. aku buat ape yg aku rase je.

akal: tengok... kau sendri mengaku kau ni tak tau. aku tahu. tapi aku cakap ni ko xnak ikut pulak. sume kau bantah.

hati: aku mintak maaf. aku x dapat kawal.. aku suke sangat.

akal: kalo macam tu bersedialah utk disakiti berulang kali. jgan buat bnda yg mrosakkan diri. aku dh x tau nak buat mcm mane supaya kau brenti dari benda bodoh ni.

p/s: (=.=)" huhu..

Friday, May 31, 2013

terngiang

bila kita dlm mlm perpisahan.
namun aku tetap bersamamu..
terasa bagai satu sentuhan.
dlm mimpi ku terbayang wajahmu

dalam dirimu penuh dgn kelembutan
semakin hari namun semakin rindu.
tapak tanganmu akanku genggam akan ku sentuh ketika sayu..

untukmu akanku serahkan
cinta yg sejati tiada bandingan
dalam kerinduan ku sendiri
dlam kesyahduan kita hadapi

warisan wanita terakhir
jiwa raga kuserah kau ingin milik segalanya

dimana kasihku tiada kau memberi apa yg perlu..
hanya satu yg kupinta kasih
kau warisan warisan wanita yg terakhir...

*aku x ingt artis n tajuk lagu ni.. tapi aku tau nyanyi versi ke laut.. n sbb lirik x ingat. hehe...

** aku mahu berlemah lembut. tapi selalu lupe bila masanya tiba. msih excited n cepat terasa mcm budak2.

Friday, May 24, 2013

takde abang2

salam.
aku susah nk pgil llki yg lbih tua drpd aku 'abg'. aku rase segan sendiri. aku prefer panggil diorg encik. tapi itu utk hal kerja. kalo hal sosial, aku diam trus. tapi klo dirg jnis sempoi, aku pggil nme je trus. mcm rakan sebaya.. 
tapi tak tau la klo kene cop 'bukan jnis lemah lmbut' oleh kerana hal yg di atas.. :-!
kdng2, aku akn guna pktaan abg tu bila nk bli air. bg org tu siapkn cepat2. haha... :-P
yg paling penting skang, sb0nar eh aku tringin nk ade 'abang' sendiri.. huhu.. adekah skang aku dlm kategori gatal ?? dimanakah harus aku carik 'abang' tersebut?? ohooo hoi... @_@
sekian, wassalam...

Monday, May 13, 2013

bukan ulat buku..

salam..

buat kesekian kalinye, macam lama tak update sebab emosi seronok jer dlm sebulan yg lalu ni. hehe.. itu nanti aku taip.

pasal buku, aku dah x excited bila ada pesta buku sebab time beli poyo nk byak2, tapi time bace, hampeh je lembab giler nak khatam nye. lagi satu sebab, giler ramai orang, aku x nampak buku. aku nampak org je.. huh..

lebih bik ke kedai buku yg aman tenang tenteram. nk pilih senang. lepak sana 2,3 jam pun x de orang langgar2. kan? ;-)

so tahun ni aku punye azam, selagi tak hbis satu buku, tak nak gatal2 beli buku baru dah. so baru la ade semangat nk menghadamkan isi2 buku itu sume.. haha..

err.. 1 novel, 1 biografi, 2 buku islamic, 1 crossword puzzle, mungkin tahun depan la baru bleh beli buku baru.. please wish me luck..  (@-@)

punca knape aku bukan ulat buku? sebaaaab, aku ulat facebook... huhu... maka dengan azam baru ni harap bleh kawtim skit..

wassalam. ^_^

Monday, April 22, 2013

yg aku tau

salam..

aku tau,
aku takkan mampu nk bersuara lmbut dan manja mcm nora danish.

aku tau,
aku takkan mampu senyum dan ketawa secantik maya karin.

aku tau,
aku takkan mampu bergaya menawan seperti nasha aziz.

biarla ape pun aku,
aku sangat2 bersyukur dengan apa diri aku sekarang.

wassalam.

melt

salam.

i hate this feeling. i was missing someone who doesn't care about me. when he asked why i call him, all i can tell is i was just boring.

to say boring, is just an excuse.. rather than to admit that i was missing him. better to hide it, even it feels like exploding. i remember my mom once said, "mula2 x cukup, lama2 tak habis.."

if i continue contacting him, i'm afraid it will be bothersome. n he will start to get away from me. n that will be frustrating.

i should slow down, keep quiet, n  stay cool.

but how? in front of him, i pretend to be cold. but inside, i really hope he always be, good with me..

wassalam.

Wednesday, April 10, 2013

rabun, buah x gugur, lega..

salam..

alhamdulillah... sangat lega sebab audit takde hal. eventhough ade yg dia jumpe, auditor kasik can. lega... alhamdulillah. so, ade masa nak betulkan ape yg patut tu untuk tahun depan.

one more thing, aku tak tau la buta ke bodoh. umpama orang mengantuk disorongkan bantal. i am looking for a guy to be my husband. n i found 1. he give me the attention that i need. but when i told to my friends, all of them ask me to find someone better. oh... i cannot 'brain' this. i just couldnt understand why they are saying like that. adakah saye sudah gatal....? he is looking for me. n i am tired waiting buah x gugur. so when he comes, it was like u r given a chair after standing for so long.. huhuhu...

wassalam.

Tuesday, April 2, 2013

laporan harian

salam..

petang selasa, saya tidak dapat menyiapkan kerja pada waktu kerja. malah kerja yg tidak disiapkan itu  saya x bawak balik ke rumah. kerana saya yakin, bila dirumah kebarangkalian kerja itu disentuh/dilihat hanyalah 2%. manakala kebarangkalian kerja itu itu siap adalah 0.1%.. hahaha..

oh, maafkan saye bos sbb kurang produktif. jika saya benar2 produktif, tentu saya mampu mnyiapkan kerja tersebut dlm masa 8 jam yg bos peruntukkan pada setiap hari itu. huhuhu.. saya akan berusaha untuk meningkatkan produktiviti saya pada bulan ini. agar masa depan saya lebih cerah..

saya juga berharap, saya dapat mengawal emosi saye agar tidak cair dgn mr ''attention giver'' , tidak main2 dgn mr. ''baru lepas spm''... kerana diorg berdua ni sungguh menggangu konsentrasi saye. wahaha... maka, pelan tindakn saya ialah bertindak sombong dgn mr. attention giver & bertindak garang dgn mr. baru lpas spm.

lagi satu, saya harap saya cepat2 pandai susun kerja. iaitu antara penting & urgent, penting tapi x urgent, berkala & kerap, berkala tapi jarang2. saye lemau dan slalu blurr bila hal2 mcm ni. akibatnya, sume pun tergendala. huhuhu..

Dear Allah, please save me.. Amin..

sekian.

Sunday, March 31, 2013

bangun awal

30 / 3 / 2013

1) bgun sungguh awal, sehingga kne bebel dgn assistant sendri. my bad. hahaha..

2) lunch hour with no lunch. sian perut i.. tiada lagi lagu keroncong, yg ada cume lgu hip hop remix dengan rock kapak. pening dibuatnye.. o_O

3) nice dinner with my brother. im glad to see his happy face.. haha, know why? because i woke up so 'early'. i left home with no breakfast for him. i only come home for lunch. a very good lesson for me though. (-.-)"

4) i met someone in fb. i already know him during working part time 8 years ago. i told ainil about this... n she prefer me to not fall for him. i love the attention he gave to me, but to be safe, i have to keep it low..

5) i miss my mom... she treat me like a princess.

6) i miss my mom... she treat me like a princess.

7) i miss my mom... she treat me like a princess.

8) i knew i was 'spoiled' from doing homework. n today i am experiencing the consequences. baru hang tau na..

wassalam.

Tuesday, March 19, 2013

waktu

salam..

aku dalam fasa mngejar masa siang,

dan dalam fasa menunggu habisnya malam,

di siangku begitu byk hal yg mahu aku lakukan,

beserta ramainya org yg  memerlukan dan diperlukan aku.

di malamku begitu longgar & lapang,

sehingga bosan mampu bersarang di dlm jiwaku di setiap malam...

Tuesday, March 12, 2013

ade rumah nak khemah

salam..

tiba-tiba petang ni aku teringin nak g camping. tapi kalo aku nak pergi dgn geng2 pempuan mesti mak aku x bagi. kalo aku g dengan geng yg campur laki pempuan lagi-lagi-lagiiiilah mak aku tak bagi... huh..! kesian pulak aku pada diri sendiri...

abaikan stamina yg rendah ni, memang sangatlah aku rindu giler nak jungle trekking, nak mandi sungai, nak bbq ramai2.. oh... teringinnyer... hohohoi..!

masih adakah harapan untuk aku bercamping lagi? huhuhu.. (T_T)

Monday, March 11, 2013

sarah x kisah

salam..

selalu aku dengar perkataan bodoh. lagi2 lepas buat silap dan bila tgah marah.

tapi hari ni aku dengar lagi perkataan tu. dan dengan lapang dada, aku mengaku aku bodoh. patut nye aku marah. ape jampi ntah dia buat. bila kene tu aku x rase pape pun. perasaan sensitip aku pegi mane dah?

aku dah jadi mcm aiman kat dlm radio tu. well, sarah x kisah...

Saturday, March 2, 2013

benda baik

salam.

bagus jugak bila takde notification, aku boleh tau siapa yang betul2 ingat aku.

untuk kali ni, aku dah bukak mata. aku sedar, yang takkan penah lupa kan aku wlau sedetik, adalah family aku. i was bless to have them. thank you Allah.. tq mak, atas hadiah yg sangt berguna diwaktu yg memerlukan.. ;-)

jugak, ainil hawa n fiza. walaupun personaliti mereka berbeza, mereka adalah sangat ngam dgn aku. dan boleh kongsi dan faham satu sama lain diwaktu hepi @ sedih.. alhamdulillah...

ps: dear hawa, aku takde gambor ko.. hehe... :-P nnt kite jalan2, aku amik awal2..

harijadi yang senyap sekali

entry dibawah ditulis pada 21/2/3013:

***

hari ni genap umur aku 25 tahun. aku slalu pikir ape aje lah yg aku dh capai seumur hidup ni? wat mase ni mcm takde yang outstanding. yang cukup makan tu boleh lah, nak idup.. ;-)

anyway, tahun2 sebelum ni bila pukul 12.00, 21/2 mesti ade yg call utk wish birthday. of coz from sumone which is special for me. but not tonight.. becoz i have none... rase mcm kene crik satu. tapi apekan daya, perangai cerewet ni membataskan kan nye. oh ujian..

diwaktu genting ini, aku takde seseorang yg istimewa pula.. sedangkan diwaktu yg lapang dlu, beria2 jer ade. tapi tak kemana pun. what a waste..

ohooohoi... aku rindu mahu bercinta..! sape yg single sila lah hantar resume kat aku. biar senang aku pilih.. :-P huhuu...

***

hari ni, aku terfikr tentang cerita cinta monyet yg dulu,  kalau boleh ingatan tu aku nak buang dan bakar. aku mahu hidup baru. aku benci cerita aku yg dulu.. aku benci. aku harap aku tak kenal. aku harap. SANGAT..

Friday, February 15, 2013

lagu lama

salam.

***
telah lama ku akur dengan kehendakmu
mengapa sekarang dia pula yg engkau sanjung?
kerna dia.... kerna dia.. kerna dia..
kita terpisah

telah kita janji sehidup semati
mengapa sanggup kau nodai cinta suci ini?
kerna dia.. kerna dia.. kerna dia..
harapan musnah

bunga bukan sekuntum
lagipun tidak lama harum
bukan hendak cakap sombong
cuma x sanggup diri di bohong

berkasih di tengah sempadan
sumpah dan janji, kau jadikan mainan..

berdendang di dalam tangisan
cari jawapan, yang benar atau bukan..

menaruh harapan
biar ramai datang, kau sorang tetap ku sayang..

-jamal abdillah / berdendang di dalam tangisan-
***

aku suke lagu ni. walau takde kaitan ngan kisah hidup aku. tapi aku suke la dia punye lirik + lagu + genre. berbahasa sangat. berlapik tapi jujur. terasa sampai dlm hati la cerita dlam lagu nih.. well done!

p/s: gambar sekadar hiasan. hahaha.. yg penting ade ciri antik.. :-P

Saturday, February 9, 2013

beza

salam.

di suatu ketika, aku dengar budak kecik cakap.. "memang la saye tgah bercinta dgn dia.. tapi kita takleh nak harap 100% dekat dia. sbb kita x tau ape akan jadi masa depan.."

ohoooo hoi...! selaku pempuan, sentap je bila aku dengar budak ni cakap mcm tu lah. tahukah kamu wahai budak? orang perempuan, kalo dh bercinta tu, mmg target lelaki tu bakal 'imam' dia tau.. harapan orang perempuan ni mmg 100%. bab mase depan tu mmg dh siap target. takde dah istilah 'tgoklah nanti macam mane'. takde.. takde.. no such thing..!

kemudian budak tu sambung lagi, "tapi mak saye pun ckap, jangan mainkan hati pempuan.. kene jage elok2"

mak ai... ko ni mane satu budak? ko mmg dasar tarik tali la.. tadi gaye cakap mcam x kisah. sekarang, nak tunjuk setia pulak??

hmm... ape2 je lah budak. yang aku faham sekarang, lelaki ngan perempuan punye 'mind set' adalah seperti kutub utara dan selatan. dua2 sejuk tapi jauh. dua2 nak kasih syg, tapi cara fikir berbeza...

pandang semula pengalaman dulu, buat aku terfikir, kenapalah aku x dengar nasihat mcm ni mase aku baru nk remaja dulu? bila tau budak lelaki fikir macam ni, boleh la aku backup 'mind set' aku ni. takdelah frust giler bile break tu. hahaha...

walau ape pun, benda dah lepas ni aku jadikan sempadan, tinggi punye sempadan... sampai orang ckap aku yg memilih. tapi sebenarnye aku x memilih pun. aku cume takut. takut kene tipu mcam dulu..

benda yg x diketahui, mmg la buat rase takut. kan..?

Wednesday, February 6, 2013

teringat

salam... petang ni hujan lebat. aku pun x keje. mak balik awal dri tolong kawan dia yg meniaga kat depan.

maka, aku lepak2 dengan mak kat rumah. mak ckap, "kesian budak2 balik sekolah, basah hari ni..."

terus teringat dalam kepala aku. dulu, mase aku kecik, kalo hujan lebat mcam ni selalu aku harap mak datang amik aku kat sekolah. tapi selalu harap je la. takde pun dia datang...

aku sentap ke? -.-"
giler ke ape rase mcm ni?

Tuesday, February 5, 2013

tak adil

bile aku kene marah dgn bos, next day tu pasti aku masih bleh senyum kat depan bos dgn harapan bos tak marah lagi.

tapi dgn budak ni kenapa dia besar kepala sangt? bila aku sound kenapa nak tunjuk protest pulak? bisu lagi.. aku tnye buat pekak pulak. padahal aku bukan bising pun. aku siap tulis. dengan niat, bila dia dah bace nnt, takde la pedih tlinga, mcam ape yg aku kene semalam. aku tak bukak mulut pun. takde orang tau pun.

hoi..!! sakit hati tau tak? kenapa tak boleh ko perangai matang skit. jangan ingat kau tu paling muda, ko bleh buat perangai mcam budak tadika..

tak adil..! kenape aku kene layan macam ni..?

Monday, February 4, 2013

2 hal

hari isnin.. ramai orang yg ber'monday blues' kan. tapi aku hari2 pun 'blues' bile nak bangun pagi. tapi lepas pukul 7, all the blues was gone.. n im ready for work... betul...

tapi hari ni.. ade 2 ujian.

pagi2 lagi mase reverse kereta dah telanggar kete orang. mujur lah kereta aku calar skit. tapi kereta orang tu dah kemek. maka, siap2 lah nk kne ganti nnt.. huhu.. tuannye tak tau lagi. tapi mase kne tu, ada jiran aku yg nampak. dia kate, 'cepat2 je jalan, kamu nk g keje kan? biar je lah kete tu' mmg ape yg makcik tu cakap, buat aku lega skit. tapi bila dah atas jalan, masih terfikir... huhuhu...

kat opis, ramai betul tak masuk keje. tapi tu takpe. itu aku takde masalah sgt. aku nk wat keje pun aman. senyap skit. waktu lepas rehat bos dtg komplen pasal assistant aku.. mak ai.. sakit hati + fedup + sebal aku jadinye.. bos siap ckap, kalo perangai macam tu, dah lame kene buang kerja. Ya Allah, small matter tapi bila dh selalu buat, mmg carik pasal la... ni namanye dh kantoi dgn bos. kalo aku backup kang katenye aku bias... so dari awal aku angguk kepala. n katakan kat bos, budak tu x makan saman.

tapi yg sebenarnya, mesej yg sampai kat kepala aku adalah; aku lah yg tak pandai jaga anak buah sendiri. aku ni lembik. aku dh ckap dgn budak tu sebelum ni. tapi x jalan. aku tak garang ke? x tegas ke?  senang kene buli.

Sejak bekerja disini, utk kali pertamanya, aku balik kerja dgan hati sebal.. :'(

Saturday, February 2, 2013

sangat.!!

mood: jiwang berkarat..

oh.. giler ah.. rindu giler.. rindu nian.. rindu sangat.. rindu nyer...!

rindu, buat aku selalu berangan.. buat aku bercakap sorang2.. buat aku senyum tiba2..

tapi baru kejap tadi baru sedar.. rindu ni maksudnye aku dh leka sangt. seperti diawan2ngan.. jiwa kosong der..

tapi rindu ni dtg sendiri.. aku tak carik pun.. nak halau tak ingat dah macam mane..

kenangan tu segar.. buat aku seronok bila teringat.. bersamanya adalah menyoronokkan.. walaupun aku slalu buat2 menyampah, malas nk layan...

tapi sebenarnya aku suke.. suka sangat...! hahaha... gembira bila teringatkan dia.

tapi sayang, ni sume khayalan.. tak mungkin akan bersama  selamanya.. lalu aku fikirkan keburukkannya supaya rindu ini reda..

reda lah rindu.. redha lah kalbu.. huhu..

Tuesday, January 29, 2013

tetap lah dgn kebenaran

salam semua...

sesungguhnya, dengan pengalaman kerja yg sekelumit ni, buat aku teringat zaman skolah rendah dulu...

waktu tu subjek fekah. uztazah tanye hikmah/ faedah solat asar. pilihan jawapan a,b,c,d.

semua jawab yg sama; hikamhnya utk menunaikan perinth Allah. aku sorang yg pilih jawapan lain; hikmahnya untuk kesihatan badan (aku fikir, rukuk sujud boleh jadi sebagai warm up riadah petang).

uztazah tanye lagi, "betul taknak tukar jawapan? kamu sorang je yg pilih jawapn ni.." mane ntah datang confident, aku pun angguk...

orang lain dh pandang2, ape ntah yg diorang fikr pasal aku.. huhu.. tidak ku kisah ketika itu. kalo salah pun bukan kene denda. mesti uztazah explain nnt kenapa salah..selesai aku angguk, uztazah bagi jawapan..

sekali betul rupenye jawapan yg aku pilih. selaku sorang je yg betul time tu, kembang hidung la sekejap. tapi yang utamanya, aku rase puas hati betul.. dan kenangan tu aku ingat sampai hari ni.

tapi bukan itu point utama.. malam ni, baru aku sedar moral sebenarnya.. iaitu; bila tahu ape yg betul, tetapkan lah pendirian kau tu sarah....! jangan sebab orang ramai mcm tu ko pun ikut buta tuli jer..

sebab sekarang, akulah antara makhluk Tuhan yg mudah terpengaruh bila sesuatu hal itu di persetujui ramai.. walaupun ade yang aku tau hal itu salah. sebab aku takut dipandang serong.  Astaghfirullah.. aku tak patut takut dengan manusia.. ampunkan aku Ya Allah..

Ya Allah..Kau kuatkanlah aku untuk tetap dengan kebenaran walau apa jua kesan mendatang..

cabaran bekerja dengan non-muslim, buat aku banyak berfikir sebelum bercakap. mereka adalah seperti kotak baru dalam jalan hidupku.. mereka sangt berbeza, lantang & yg paling x best, mereka jadikan yg salah tu nampak betul dan sebaliknya bila hal itu mendatangkan keuntungan.. selamatkan lah aku Ya Allah.. berilah hidayahMu kepada kami semua..

'skru' banyak tapi takleh pakai, sia2..
'skru' boleh pakai tapi kalo satu je, tak siap jugak..

aku x mahu kedua2 keadaan ni, aku mahu BANYAK 'skru' yang BOLEH di pakai, baru siap kerja..

wassalam..

Saturday, January 26, 2013

ehem2..

entry sebelum ni aku tulis pasal sedih2 kan.. nak bace balik pun menyampah.. haha.. 

sekarang, ada brite baik.. gaji sudah naik.. alhamdulillah... :-D hehe.. yahoo...!!

e'em.. hidup mcam roda.. ;-)

Tuesday, January 22, 2013

hari sedih

sedih 1. ade assistant tak leh nak mintak tolong. tak leh tengok orng senang katanye.

sedih 2. faham dengan jelas aku telah di 'fren zone' kan oleh orang yg aku budget boleh wat serius.

sedih 3. bukan aku punye kerja tapi aku kene buat jugak semata2 orang yg suruh tu anak bos.

sedih 4. konon2 nak share cerite dengan mak, tapi dapat respon yg buat aku lagi down.

sedih 5. esok aku nak kene siapkan dokumen kat ofis, tibe2 assistant aku mintak cuti emergency esok.

sedih 6. budak kilang memang takde manners. aku punye besar ni takkan x nampak. dah langgar2 pastu wat bodoh. ko amik kesempatan ke ape? bodoh..!

sedih 8. kulit aku sakit. gatal sangt. bila digaru, rosak teruk kulit aku. bila ditahan, seksa nye ya Allah..

sedih 7. rase nak menangis. tapi xleh nak lepas sesuka hati. diam2 jer air mata keluar. x nk org dlm rumah ni tau.

well, kesian kau sarah..

Thursday, January 17, 2013

biar aku komen puas2..

entry kali ni penuh dengan kata2 kasar. harap maaf. aku tak leh bla dengan sesetengah drama tv skang ni.. dibawah juga adalah ingatan utk dri aku sendri.

malam. mahu menonton tv. tapi malang channel tak leh nak tukar. mak nak tgok drama tv9. aku dah stress dgn jalan crite. dah pulak tambah dengan ulasan emosi mak aku.

aku rasa menyampah. bagi aku, drama tu mmg bodoh. masalah sosial orang muda yg kawin pakse smata2 nk puaskan hati org lain. takde makna kau buat benda untuk org lain. orang bijak pintar ialah orang yang buat benda kerana Allah. bila dah cover kerana Allah, yang lain2 pun takde lah merana.. tahu tak penulis skrip sekalian alam?

sangat tempang!! bila mereka yg digambarkan sbg bekerjaya hebat, tender juta2, tapi soal hidup mati kahwin cerai tetiba jadi bengong.

aku penah dengar satu ayat bodoh abadi, "aku sanggup kecewa untuk lihat kau bahagia". sape lah yg cipta ayat ni? kalo dah kapel tu setia je la. dah kenapa tetiba bodoh, ingat bekorban la tu konon? otak cramp tak leh fikir? kalo dah dua2 sayang kenapa lembik mcam sayur layu? kenapa tak reti nak pertahankan ape yg ada? kenapa lebih senang nak give up kalau matlamat nak kawin tu ada?

takde pulak ayat realiti "aku sanggup ke neraka untuk berkapel ngan kau" kenapa tak give up mase tgah kapel yg sah2 berdosa tu? tau salah pun buat. sebab? seronok..well, aku pun same je. manusia kan, mmg la ade salah. tapi yg penting bila dah tau tu stop la..

ni x, yg haram tu nampak baik je.. yang halal ni dibuat2 susah. bila kapel lame2, tetiba tak jadi kawin, dikatanya takde jodoh.. senang giler ko salah kan takdir. mase kapel tu ade pikir takdir? tak malu, takdir pulak yang dituduhnye. Allah tak ubah nasib sesuatu kaum kalau kaum tu tak BERUSAHA. penah dengar tak? betulkan aku, kalo aku salah.

bila dah boleh buat yg betul, tak nak pulak. memang dasar korupsi punye sosial. mase blajar fekah darjah 6 dulu ponteng kelas agaknye? benda basic pun buta.. kalo lupa bleh diingatkan lagi. tapi kalo mmg tak nak amik tau n tak nak dengar, memang nak kesian pun tak layak la. zalim dengan diri sendiri.

Islam tak ajar umatnye untuk hidup dalam sedih la woi. penulis2 skrip ni pun. buat latar masa/manusia/tempat yg hebat, tapi jalan crite nya macam level budak baru nk baligh. haiya.. aku tak bleh terima la benda mcm ni. tolong la bg cerita bijak2 skit. sedikit bijak pun ok dah.. daripada bodoh sangt dah drama skang ni.

nak tunjuk cara berkorban pun bertempat la, agak2 la. ape makna bekorban kalo menghala ke neraka? berkorban jaga hati mak bapak tak reti pulak? ke terlupa? tolong la ajar benda baik dengan tunjukkan yg baik. bukan tunjukkan yg buruk pastu nak orang yg tengok tu automatik paham ape yang baik.

p/s: tv sangt mempengaruhi masyarakat & termasuklah aku. maka tolonglah ajari aku benda yg membina. bukan membodohkan.. uuurghhhhhhh!!!!

Saturday, January 12, 2013

kasar tapi manis

lagu paling romantik bulan ini, jatuh kepada;

rihanna ft eminem
- love the way u lie..

boo.. lambat nye baru nk suke lagu ni ke sarah???

well, yeah!!! i just understand the lyrics babe.. that's why.

the beat was so in with me..
the lyrics was so lovely to me..
the song was so cool to be played all night...

to hear the song without knowing the meaning would only makes me enjoy the beat and their voices..

but after i got to know the lyrics, it makes me realize that this is all we do during the relationship. we love, we fight, we want to be heard, we want someone who can really accept us for what we are.

even on the bad times.. i'd love to keep on the argument..  so u will know all about me n i will know all about u. because when u mad, i'm sure u will let out all things stuck on ur mind.

no matter how harsh i behave.. even if there are violent words and threat, i love that lie dear. let me cry, so u can say u love me n make it up for me. then i can let go of my hands from yours. and u'll pull me back closer to you.

pegilah dengar lagunye skali.. with the lyrics.. then u will know what am i talking about.. huhu..

Thursday, January 10, 2013

pinjam tapi tak ingat

memang x layak nak blagak kuat.. sebab dengan  bisul sebesar mata pen pun sakit nye tak dapat tahan... huhu..

sangat lemah nye lah.. dapat hidup atas bumi skang ni pun atas kasih sayang Dia..

sewaktu aku rase aku kuat, bukan aku yg kuat sebenarnye.. Dia yang pinjamkan aku secebis kekuatan. cepat betul aku lupa diri. lupa Siapa yg bagi ni semua..

bila ditarik balik kekuatan yg ada, boleh giler meroyan sekejap. apa yg disangka dah meleset. macam orang baru tersedar dari mimpi.. baru jelas mata ni bila memandang.  tersedar semua ni bukan aku yg punye. semua ni aku pinjam.

Ya Allah..
Jadikanlah aku...orang yg bersyukur..

Monday, January 7, 2013

pernah

lemah.. aku pernah jadi lemah. bila benda yg yang aku tak nak berlaku, tetap jugak berlaku.. lalu aku pun jadi lemah.

tapi itu memang normal. sekali tsunami datang, sekali pantai berubah.. tapi lepas tsunami berhenti, pantai tu akan jadi ok balik dengan ombak2 yang selalu ada. ombak yang selalu hanyutkan apa2 yang tertinggal di pantai.

seperti aku yang pernah luka dulu, tapi sekarang dah pulih. biarlah berparut. yang penting luka aku sembuh. memang down masa bila aku bukak balut luka tu. dengan benang jahitan yang sangat jelas dan banyak. aku rase aku paling hodoh di dunia. makin aku tengok luka tu, makin aku lembik dibuatnye. huh! sempat buat hipotesis tau..

tapi itu semua telah aku atasi. aku mula sedar;

kalo tak nak lembik = mesti jadi kuat.
orang yg kuat = orang yang sabar.
maka, = mesti jadi orang yang kuat sabar..

itu formula A, lagi satu cara pun ada. lagi senang. sebab formula dia pendek je;

nak jadi kuat mestilah mintak dari Yang Maha Kuat.. Allah..

last skali, aku bertindak untuk jarang tengok luka tu. bila perlu jer tau cik jah.. semakin tak tengok luka tu, semakin kuat jadinya..

well, cubalah. mane tau bekesan.

sekian, wassalam..

ps: gaya bhasa yang konon2 ade 100 orang yang akan bace entry ni.. haha.. LOL !

Sunday, January 6, 2013

my space

oh how i wish for my own space.
for which i will take care of.
and no one will ever dare to use it.
because the space is just for me.
and only with my self.
and to know that it will be so special.
since it was untouched by anyone.
really it meant only for me.

may this wish,
become true.

Friday, January 4, 2013

dekat pun rindu

malam jumaat. kne siap rumah kemas2 ustaz don ajar. penghulu segala hari kan..

tapi mlm ni aku duk saje. smalam lagi rajin. mood ok, cume terganggu skit bila ayah ngan mak nak balik kampung esok. padahal petang tadi cakap, esok dia nk hantar aku g keje sebab nak bawak kete g service, tetiba dah tukar plan pulak.

aku bukan tak suke diorg balik kampung. bukan sebab service kereta kene delay lagi. bukan sebab x ade orang hantar g kerja esok. aku boleh berdikari. bukannye tak penah hantar kete g service.

tapi kalo diorg takde kat umah, sunyi nak mampos la aku.. waktu malam tak dengar suara mak komen pasal ape2 yg kluar kat tv tu, tak dengar ayah asyik suruh pegi smayang.. huhu.. kenape dengan aku ni?? diorang belum balik kmpung lagi n ade depan mata pun rindu dah..

p/s: rindu pada yang belum tiba, sabar yer naluri..

There was an error in this gadget