Sunday, June 30, 2013

sebab?

sebab sayang la....!

kalo x syang xde la kisahnye..
nak jadi ape pun lantak je..

huh...

Thursday, June 27, 2013

dwi hati

dirimu bagaikan sebuah lukisan penuh warna, penuh seni
tak layak kumiliki

jangan kau berpura engkau juga sama
mbuat aku rasa tenang hatiku kau miliki

dengarkan gurindam
inilah lagu cintaku padamu

andainya ku hilang biarlah lagu ku jadi temanmu

diantara kita suka sama suka
aku pasti kau punya hati
ingin bersama jua

tidak semestinya sebuah cerita cinta kan berakhir sesempurna yg kita impikan

dengarkan gurindam
inilh lagu cinta ku padamu

andainya ku hilang
biarlah lagu ku jadi teman mu

lalalalala... lalalalala...

-aizat ft. yuna-

Thursday, June 20, 2013

tolonglah kenalkan diri dulu..

salam.

ade orang buat2 salah nombor. dah 2 kali aku kene. dua2 kali aku aku bagitau diorg aku x suke layan orang yang aku x kenal langsung.

aku rase bengang. dapat nombor aku, maksudnya diorang tau siapa aku. tapi diorang sendri penakut. kalo nak kenal, kenalkan lah diri dulu. adab pegi mana?

nak bekenalan pun bijak la sikit. lagi dengan alasan x logik salah nombor. ni zaman smart phone der... bukan perlu falsafah ke formula ke, cuma perlu jujur. sebab, kalo jujur - dapat pahala - insyallah syurga. orang bijak takkan tolak syurga kan? simple kan konsep ni?

hal ni buat aku terfikir, kalo aku cerita kat orang lain pasal ni, sah2 diorang cop aku jual mahal, tolak jodoh yang datang. makanya, aku taip kat sini je. aku bukan jual mahal. tapi aku x larat dengan benda leceh macam tu. aku bukan budak sekolah lagi.

niat dah baik. tapi cara pun kene la baik..

mungkin orang fikir aku ni garang. tapi aku rase, aku cume tegas jer. aku perlu bersikap macam ni sebab aku sedar betapa lemahnye aku yang sebenarnya. kalo aku ni terbuka sangat, aku takut aku jadi mangsa.

yer, aku penakut.

wassalam..

Tuesday, June 18, 2013

hawa

hawa ada teman baru

lalu aku cemburu

kerana aku bimbang jika dia tidak melayaniku seperti dulu..

aku tak mahu ditinggalkan oleh hawa.

tapi malam ini hawa ada untukku

lalu aku terharu

kerana dia masih sayang padaku.

Monday, June 17, 2013

features

gaya percakapan sedikit kasar. tapi tiada kata2 kesat.

mudah tersenyum dengan orang yg dikenali sahaja

cemburu yang disimpan, menjadikan dia nampak sombong

lemak tepu 40%

seorang yang konservatif, kerana dijaga rapi seperti di dalam kotak kaca.

bersosial di waktu siang sahaja.

x pandai marah, maka kuat merajuk. lalu buat hal sendri, oleh itu sering rase keseorangan. <--dia tau ni punca dari dri sendri.

Thursday, June 13, 2013

makan kat kedai tepi jalan lagi sedap

pict 1: a dinner at a warung with my mom. -Tonight.

pict 2: the 2nd younger brother who 'looking' buzy with his notebook which he used to be ashamed of. -last Monday

pict 3: yeah.. i know my dad is handsome. hahaha.. -last Saturday

pict 4: mom n my 1st younger brother talking @ complaining about the food at a fancy restaurant. -last Saturday

pict 5: a girl waiting at a workshop. please ignore her chubby'ness. her self don't care about it. -last week

ps: never take caffeine for dinner. it is bad for your beauty sleep. o_O huuu....

Sunday, June 9, 2013

magnet: antra besi dan kain

hati: aku suke. sebab dia selalu ada. walaupun tak pernah jumpe.

akal: tapi dia tak sama dgn kau. macam besi dgn kain. mane bleh melekat. kalo besi dengan magnet baru lah boleh melekat.

hati: ko mane tau? aku dengan dia spesis yang sama, tapi jenis berbeza. sama mcam magnet tapi yang berbeza kutub jer. lagi la kuat tarikannye. kau faham x tu? kalo same kutubnye, akan jadi menolak.

akal: pandai la kau nak back-up. dah suke, kentut pun kau kate wangi. buta kan mata yang celik tu. dia tu x penah cakap pun dia suke kau. yang kau nak perasan jugak ni kenape? x faham2 ke orang tu x suke kau.

hati: menipu..! aku tau la dia suke.sbb dia selalu ade bila aku cari dia. dia x cakap sbb aku x penah tanye. aku nak tunggu dia cakap sendri. barulah ikhlas.

akal: bodoh kau ni. nak tunggu? kalo sampai bile2 dia x cakap, ko nk jdi bujang sampai mati? dah la. jangan ikut sangat nafsu tu. kalo dia nak, dia takkan sakitkan kau.

hati: aku x kisah. mungkin dia nk uji aku ni penyabar ke x.. aku sakit pun, lame2 nanti baiklah. asalkan dia ada masa untuk aku.

akal: dengar cakap aku la woi..! kau tunggu tu harapan ko sorang. bukan harapan bersama2. kau perasan sorang x kemane la, bodoh... hoi..!

hati: tapi.. Tuhan buat aku terbuka untuk trima dia. kenapa pulak aku nak tolak? dia dtg kat aku.

akal: sape2 je boleh dtg. kalo dtg nanti yg lgi bgus macamne? kau boleh setia? kau sendri dgar dia bgtau dia ade ramai kawan pempuan. kau kan jeles tahap awan? boleh tahan ke?

hati: kau ckap tu sume betul. tapi aku boleh setia bila dia betul2 nk jadikan aku yg halal.

akal: ha.. nampak? kau sendri x de guarantee. kau cume setia kalo dia amik kau jdi yg halal.. so skang ni halal ke?

hati: tak. belum lagi. satu hari nanti halal la..

akal: ikut kau ni, boleh mati tau. giler...!

hati: aku mane tau. aku buat ape yg aku rase je.

akal: tengok... kau sendri mengaku kau ni tak tau. aku tahu. tapi aku cakap ni ko xnak ikut pulak. sume kau bantah.

hati: aku mintak maaf. aku x dapat kawal.. aku suke sangat.

akal: kalo macam tu bersedialah utk disakiti berulang kali. jgan buat bnda yg mrosakkan diri. aku dh x tau nak buat mcm mane supaya kau brenti dari benda bodoh ni.

p/s: (=.=)" huhu..

There was an error in this gadget