Saturday, September 29, 2012

u r not afraid. aren't u??

i wonder.. if this is true. but if its true, why it can only be when i am on the line. of im no where in here.. we would not get close. not even closer.

just because we are here. we are together. or is this my path in order for us to get together. i take it positively, i dont know how it is going to be. but i do know He planned. and i know that i have to wish n keep working on it: the right way. hurmm, nothing worth comes easy..

and the the hard part is to be brave at:

start / during / after

i dont know to call it fortunate or not. these 3 'places' is not an option. i have to go through it all. and i really hope u r not afraid too..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Friday, September 28, 2012

terngiang2

it reminds me so much to that dBy guy. n i wish he got away to a place so far. so i wont met him. and i wish he wont reach me anymore.

eventhough i couldnt get it why they call it ::princess of china:: since it doesnt mention anything about chinese in the lyrics, maybe rihanna n coldplay n the writer knows. anyway, i love the song and it sound like this;

::**::
once upon a time somebody ran
somebody ran away
saying as fast as i can
"i got to go"

once upon a time we fell apart
u hold it in your hand
the the two halves of my heart

once upon a time on a same side
once upon a time on a same side
in the same game
why u have to go
have to go and throw water to my flame

i could be the princess
u'd be the king

could live in a castle and
wore the ring
but no, u let me go

u stole my stars.

la la la la laa la la
la la la la laa la la
la la la la laa la la
la la laa la la..

::**::

p/s: pening..   -.-''

Published with Blogger-droid v2.0.9

tv

di malam2 yang bosan. channel yang buat aku rase selesa ialah afc. dengar tukang masak explain bahan masak dengan style cool n rilex wat aku rase, senangnye masak..

Published with Blogger-droid v2.0.9

Wednesday, September 26, 2012

nshxbbxhdfhjxbx

internet takde.. . haha.. tapi apelah makna ade internet kalau kau takde. tetap juga sunyi.
dan apelah makna aku susah hati. aku mahu jatuh cinta lagi. mungkin seronok. tapi menakutkan juga. mungkin esok aku akan cuba.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Wednesday, September 19, 2012

fitna

dari kecik mase mula2 aku dengar ungkapan 'wanita itu fitnah di akhir zaman'. aku memang tak faham. yang aku faham pasal fitnah ialah bila seseorang memburukkan seseorang yang lain dengan fakta palsu.  dan tak kiralah lelaki ke perempuan, fitnah sesiapa pun boleh buat. dan bagi perempuan yang tak buat finah seperti definisi diatas, dia bukanlah fitnah. wanita bukanlah fitnah. ungkapan itu seperti tidak adil.

itu dulu. sekarang, aku seperti terbuka mata untuk melihat dengan mendalam ape maksud ungkapan diatas.  dengan ape yang berlaku sekarang, disekeliling. aku mulai faham. perempuan yang berpakaian tapi tak tutup aurat itu lah fitnahnya.. nampak cantik, rase seronok. tapi cantik dan seronok tu sekejap je. cantik dan seronok ini palsu. yang sebenarnya kat akhirat nanti perempuan tu kene soal, jawab macamane pun, yang salah tetap salah. dan yang salah akan dihukum. kecuali bagi yang dah bertaubat dan taubat itu diterima. beruntunglah mereka yang bertaubat.

aku harap aku dapat ubah diri aku. aku sedar, aku masih ada unsur fitna.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Thursday, September 13, 2012

muara hati

cinta terpisah ruang waktu
tetap cinta bersatu dalam hatiku
walau raga kita tak mungkin bersama
ku yakin dihati kan tetap setia

ku percaya kemanapun kau berjalan
suara cinta menuntunmu kepadaku
kerna bila cinta sudah bersemadi takkan terpisah hati

demi cinta dalam hati mu
ku yakin engkau untukku
meski jejak pisahkan kita
cinta kan bawa kembali
padamu

aku ada kerna engkau ada
tercipta hatiku hanyalah untukmu
jalanku tertuju padamu kemanapun kan pasti kembali

demi cinta dalam hatimu
biarkan aku merasuk
bersatu satu dlam hati mu
hanya dirimu dan aku..

ps: walau aku tak layan novel, semua tau ni lagu utk crite adam&hawa.. kan?

Published with Blogger-droid v2.0.9

mood

aku slalu tulis tanpa perenggan pembuka. sebab aku menyampah. perenggan permulaan bosan buat aku sendiri malas nak bace. apetah lagi orang lain.

hari semalam mood umpama rojak buah. manis, masam & masin. di pagi hari manis; sebab dapat siapkan kerja. di petang hari masin; sbb dah letih. di malam hari masam; sentap dengan adik aku yang ei....

k bai.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Monday, September 10, 2012

subjek, imej & lampu

yeay!! dah ingat. aku mahu tulis tentang subjek dan imej.

bila aku mahu kan imej yang jelas,
aku mesti nyalakan lampu yang terang pada subjek itu.

bila aku mahukan bayang2,
cahaya malap sudah memadai untuk menyuluh subjek itu.

dan sekarang, aku mahukan imej yang jelas. maka, walau seribu lampu malap ade disekelilingku, takkan mampu menghasilkan imej jelas yang aku mahukan.

tapi imej jelas juga sangat subjektif. walaupun aku mahukan imej jelas, tidaklah perlu kepada 227 mega pixel kejelasan yang aku minta. 12 mega pixel sudah memadai. tapi jika ada 40 mega pixel, sudah besar tapak tangan, pelampung aku tadahkan..

lampu, kamu memainkan peranan penting untuk hasilkan imej aku itu. sudah aku usha megawatt sesuai.
tapi, mungkin lampu yang aku mahu itu mahal harganya. atau juga mungkin belum keluar kotak...

takpe, sambil2 usha akan aku usahakan kamu lampu..

wassalam.

Published with Blogger-droid v2.0.6

-.-"

buntu. aku baru je terfikir kejap tadi. aku baru je nak taip. tiba mase kat sini, hilang semua. ape benda la yang buat aku lupa nih? gile betul..

adui la.. ingat la balik wahai kepala.. wahai otak.. wahai kepala otak.. ingat la balik.. urghh... -.-"

Published with Blogger-droid v2.0.6

Saturday, September 8, 2012

pasal rase ke pasal tidur?

rase ini buat aku dah tak nampak pkul brape sbelum aku tidur.

rase ini buat aku tahan ngantuk sampai aku akhirnya terlena.

rase ini buat aku menunggu setiap malam tanpa jemu.

rase ini buat hariku ceria walau masa tidurku berkurangan..

rasa ini buat aku terbang dalam mimpi.

rase ni beri aku harapan walaupun  hati ku masih samar & rabun..

tapi rasa ini buat aku aku lelah bila kau sunyi.


p/s: rase ke tido? hehe.. gudnite dear world. aku HARUS tidur awal malam ni agar lelah ku tertahan. (^_^)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Thursday, September 6, 2012

tahu dan tanya

lusa dan tulat aku kan ke kuang. untuk kursus kaf alif ha wau ya nun.. malam ni baru cakap dengan ayah. ayah tanya pasal yuran, amik cuti hari sabtu, berserta soalan cepu emas berlian permata: dah ade calon ke?

tersedak. tapi dengan cepat aku jawab: takdelah, akak teman ila jer..dan terus aku sibukkan diri dengan melipat kain sebakul.

soalan ayah ringkas. tapi aku sangat terkesan dibuatnye. soalan tu jawapannye takde dalam skema. lain lah kalau jawapan tu memang aku yang tentukan. dengan yakin dan gembira akan ku jawab soalan ayah..

Buat masa ni, aku boleh jawab: Wallahu a'lam.. =)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Wednesday, September 5, 2012

pantun 2 kerat





lagi kan tengok, lagi kan rindu.
lagi kan senyap, lagi ditunggu..

aku cuba melawan rindu,
kerana masih nampak kelabu,

kerna tak sempurna hidup sendiri, 
lalu menanti teman sejati..

akhlak terbaik sedang dibaiki, 
agar bersama di syurga nanti..

tabah berusaha penuh bertawakkal,
yakinlah pada jodoh dan ajal..

gagahkan juga amanah digalas, 
walaupun dipundak sudah berbekas..

emak dan ayah dihatiku selalu,
harap diampun dosaku beribu..

doaku agar mereka redhai aku,
smoga bahagia hidup mereka dan aku..




Published with Blogger-droid v2.0.6

Monday, September 3, 2012

vouz me manquez?

tak senang duduk aku malam ni. penangan rindu la ni. dia tak online.. takkan nak bagitau aku rindu guna sms plak. nanti terkejut pulak dia. dah la takde pape, tetiba cakap rindu? agak gila disitu.. jangan bagi orang sakit jantung sarah.. 0_o tanak la camtu. nak call tanye khabar pun nampak macam menyibuk pulak perempuan ni.. peribahasa hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong memang terngiang2 kat dalam fikiran ni.

nak usha kt fb pun dah sejam skali aku tgok takde pun status baru. giler betul la pnyakit ni. kalo demam boleh jugak aku makan panadol pastu  tido. ni dah la takde ubat. takkan la aku nak telan je ubat tak berkaitan. teringat pulak peribahsa feymes n9 tu.. takdo beban, batu digalas. tak kuase de...

walau ape pun, matlamatnye nak melepaskan rase yg terbungkam nih. supaya aku dapat tido lena, dan memelihara bawah mata daripada lebam nih.. eceh, gaye cerita macam la jaga sangat muka tu. padahal, Tuhan aje yang tau.

aku fikir nak share dengan ainil ke, fiza ke, tapi makin bz la pulak mereka pun. takkan la tetiba aku nak share benda cmni kat member yang jarang aku chat. macam pelik sangat la pulak. walaupun aku percaya jer boleh share dengan member lain, tapi dengan dua orang ni je lah yang aku SELESA n percaya.

so, blog sunyi ni jugaklah yang aku rase paling sesuai la nak menapak. dari tak senang duduk, baring, telentang, baik aku cerita kat sini. well, nobody cares here.. buat aku rase lega sekejap sebab dapat bebaskan benda2 yang menyesakkan hati dan pada masa yang sama aku tak kacau siapa-siapa.
sekian. wassalam.

p/s: tajuk tu bhasa perancis.

Published with Blogger-droid v2.0.6
There was an error in this gadget