Tuesday, July 23, 2013

paku

salam.

lubang yang ada di dinding bila paku di buang takkan hilang. cume boleh tutup dengan hiasan2 dinding. kalo nak cantik lagi boleh la sumbat dengan plaster. bagi rata. tapi kesan lubang ade jugak. kalo nak cover lagi bleh la cat. tapi nampak jugak beza tempat plaster lubang tu..

kesimpulannye takkan hilang la kesan berlubang tu..

yang tinggal, nak pandang tempat kesan berlubang tu lalu sakit hati, atau nak wat tak xtau je supaya dapat lupe..

tapi boleh ke lupe??

wassalam..

Thursday, July 18, 2013

ramadhan 1434H

salam ramadhan. smoga ramadhan kali ni lebih baik dri yg sbelumnya..
dh nk hbis 10 pertama ramadhan. jujurnya aku terasa kekurangan. feeling bulan puase tu x ade. aku takut kalo puasa aku ni cume dlm level mnahan lapar dahaga je. i wish for more. aku harap puasa aku diterima Allah.. amin..
waktu terawih, saf slalu x rapat. aku rase jauh. walaupun bila jumpe jiran2 tu kita saling senyum. tapi kenapa bila solat mau jarang2. takut sempit ye bila thiyat akhir nnt? aku rindu terawih zaman blaja dulu. saf nya rapat. lepas solat, salam sambil selawat. salam pun erat siap peluk lagi. seronok sebab rasa sayang antara kawan2 itu seperti dirai dan dirasai semua.. rindu nye aku pada mereka.. =,(
aku tak pasti la kat mana silap aku. mungkin pergaulan seharian aku sekarang ni dah x jage baik2. huhu... dan mungkin bila berbual tu lebih banyak mngumpat dari mnyelesaikan masalah. huhuhu..
sarah sayang, berubahlah.. kalo susah, ubah sikit2.. jangan putus asa. sebab tak semua yang aku suka tu baik utk aku... kan?
sabar yer sayang.. hendak seribu daya. lagi pun siapa yg berusaha, dia yg berjaya.. susah2 dulu, senang2 kemudian..

Friday, July 12, 2013

bos ckap

hari khamis.  smalam ade breifing kat tmpt customer. so aku kne explain kat bos pasal ape yg aku dngar tu.

and the last word from him is
"honesty is the best policy" but u know ah, "honesty never pay"...

haiyo.... mampu diam dan senyum je la. betul je ape dia kate tu. tapi kalo ikut adat dunia la.. dah dia tak tau pasal akhirat. ape dia kisah kan. yg penting, aku kne betul kan kompas hidup aku la..

wasalam..

Tuesday, July 2, 2013

lelah

salam.

kalo boleh.. mmglah aku nak disayangi semua orang. tak kira lah sape pun, fmily, kawan2, jiran2. barulah hidup jadi mudah. hati jadi lapang.

dan sekarang. aku lelah sebab rindu. huhu... ade kaitan x?

There was an error in this gadget