Friday, February 15, 2013

lagu lama

salam.

***
telah lama ku akur dengan kehendakmu
mengapa sekarang dia pula yg engkau sanjung?
kerna dia.... kerna dia.. kerna dia..
kita terpisah

telah kita janji sehidup semati
mengapa sanggup kau nodai cinta suci ini?
kerna dia.. kerna dia.. kerna dia..
harapan musnah

bunga bukan sekuntum
lagipun tidak lama harum
bukan hendak cakap sombong
cuma x sanggup diri di bohong

berkasih di tengah sempadan
sumpah dan janji, kau jadikan mainan..

berdendang di dalam tangisan
cari jawapan, yang benar atau bukan..

menaruh harapan
biar ramai datang, kau sorang tetap ku sayang..

-jamal abdillah / berdendang di dalam tangisan-
***

aku suke lagu ni. walau takde kaitan ngan kisah hidup aku. tapi aku suke la dia punye lirik + lagu + genre. berbahasa sangat. berlapik tapi jujur. terasa sampai dlm hati la cerita dlam lagu nih.. well done!

p/s: gambar sekadar hiasan. hahaha.. yg penting ade ciri antik.. :-P

Saturday, February 9, 2013

beza

salam.

di suatu ketika, aku dengar budak kecik cakap.. "memang la saye tgah bercinta dgn dia.. tapi kita takleh nak harap 100% dekat dia. sbb kita x tau ape akan jadi masa depan.."

ohoooo hoi...! selaku pempuan, sentap je bila aku dengar budak ni cakap mcm tu lah. tahukah kamu wahai budak? orang perempuan, kalo dh bercinta tu, mmg target lelaki tu bakal 'imam' dia tau.. harapan orang perempuan ni mmg 100%. bab mase depan tu mmg dh siap target. takde dah istilah 'tgoklah nanti macam mane'. takde.. takde.. no such thing..!

kemudian budak tu sambung lagi, "tapi mak saye pun ckap, jangan mainkan hati pempuan.. kene jage elok2"

mak ai... ko ni mane satu budak? ko mmg dasar tarik tali la.. tadi gaye cakap mcam x kisah. sekarang, nak tunjuk setia pulak??

hmm... ape2 je lah budak. yang aku faham sekarang, lelaki ngan perempuan punye 'mind set' adalah seperti kutub utara dan selatan. dua2 sejuk tapi jauh. dua2 nak kasih syg, tapi cara fikir berbeza...

pandang semula pengalaman dulu, buat aku terfikir, kenapalah aku x dengar nasihat mcm ni mase aku baru nk remaja dulu? bila tau budak lelaki fikir macam ni, boleh la aku backup 'mind set' aku ni. takdelah frust giler bile break tu. hahaha...

walau ape pun, benda dah lepas ni aku jadikan sempadan, tinggi punye sempadan... sampai orang ckap aku yg memilih. tapi sebenarnye aku x memilih pun. aku cume takut. takut kene tipu mcam dulu..

benda yg x diketahui, mmg la buat rase takut. kan..?

Wednesday, February 6, 2013

teringat

salam... petang ni hujan lebat. aku pun x keje. mak balik awal dri tolong kawan dia yg meniaga kat depan.

maka, aku lepak2 dengan mak kat rumah. mak ckap, "kesian budak2 balik sekolah, basah hari ni..."

terus teringat dalam kepala aku. dulu, mase aku kecik, kalo hujan lebat mcam ni selalu aku harap mak datang amik aku kat sekolah. tapi selalu harap je la. takde pun dia datang...

aku sentap ke? -.-"
giler ke ape rase mcm ni?

Tuesday, February 5, 2013

tak adil

bile aku kene marah dgn bos, next day tu pasti aku masih bleh senyum kat depan bos dgn harapan bos tak marah lagi.

tapi dgn budak ni kenapa dia besar kepala sangt? bila aku sound kenapa nak tunjuk protest pulak? bisu lagi.. aku tnye buat pekak pulak. padahal aku bukan bising pun. aku siap tulis. dengan niat, bila dia dah bace nnt, takde la pedih tlinga, mcam ape yg aku kene semalam. aku tak bukak mulut pun. takde orang tau pun.

hoi..!! sakit hati tau tak? kenapa tak boleh ko perangai matang skit. jangan ingat kau tu paling muda, ko bleh buat perangai mcam budak tadika..

tak adil..! kenape aku kene layan macam ni..?

Monday, February 4, 2013

2 hal

hari isnin.. ramai orang yg ber'monday blues' kan. tapi aku hari2 pun 'blues' bile nak bangun pagi. tapi lepas pukul 7, all the blues was gone.. n im ready for work... betul...

tapi hari ni.. ade 2 ujian.

pagi2 lagi mase reverse kereta dah telanggar kete orang. mujur lah kereta aku calar skit. tapi kereta orang tu dah kemek. maka, siap2 lah nk kne ganti nnt.. huhu.. tuannye tak tau lagi. tapi mase kne tu, ada jiran aku yg nampak. dia kate, 'cepat2 je jalan, kamu nk g keje kan? biar je lah kete tu' mmg ape yg makcik tu cakap, buat aku lega skit. tapi bila dah atas jalan, masih terfikir... huhuhu...

kat opis, ramai betul tak masuk keje. tapi tu takpe. itu aku takde masalah sgt. aku nk wat keje pun aman. senyap skit. waktu lepas rehat bos dtg komplen pasal assistant aku.. mak ai.. sakit hati + fedup + sebal aku jadinye.. bos siap ckap, kalo perangai macam tu, dah lame kene buang kerja. Ya Allah, small matter tapi bila dh selalu buat, mmg carik pasal la... ni namanye dh kantoi dgn bos. kalo aku backup kang katenye aku bias... so dari awal aku angguk kepala. n katakan kat bos, budak tu x makan saman.

tapi yg sebenarnya, mesej yg sampai kat kepala aku adalah; aku lah yg tak pandai jaga anak buah sendiri. aku ni lembik. aku dh ckap dgn budak tu sebelum ni. tapi x jalan. aku tak garang ke? x tegas ke?  senang kene buli.

Sejak bekerja disini, utk kali pertamanya, aku balik kerja dgan hati sebal.. :'(

Saturday, February 2, 2013

sangat.!!

mood: jiwang berkarat..

oh.. giler ah.. rindu giler.. rindu nian.. rindu sangat.. rindu nyer...!

rindu, buat aku selalu berangan.. buat aku bercakap sorang2.. buat aku senyum tiba2..

tapi baru kejap tadi baru sedar.. rindu ni maksudnye aku dh leka sangt. seperti diawan2ngan.. jiwa kosong der..

tapi rindu ni dtg sendiri.. aku tak carik pun.. nak halau tak ingat dah macam mane..

kenangan tu segar.. buat aku seronok bila teringat.. bersamanya adalah menyoronokkan.. walaupun aku slalu buat2 menyampah, malas nk layan...

tapi sebenarnya aku suke.. suka sangat...! hahaha... gembira bila teringatkan dia.

tapi sayang, ni sume khayalan.. tak mungkin akan bersama  selamanya.. lalu aku fikirkan keburukkannya supaya rindu ini reda..

reda lah rindu.. redha lah kalbu.. huhu..

There was an error in this gadget