Sunday, September 18, 2011

pandang sekali suke seratus kali

Assalamualaikum..

Motivasi, dah lame aku takde motivasi.. mungkin aku kene tgok rancangan tv lepas subuh untuk dapatkan motivasi, mungkin juga aku boleh baca buku motivasi utuk lebih bermotivasi.. ape-ape pun itu sume benda yang boleh dibuat untuk dapatkan motivasi -----> dengan cara skema..

cara tak skema?  cari satu orang, yang bila kita skali pandang, rase suke tu macam 100 kali ganda..  sebab benda nih ade automatik 'flow' omputih cakap, melayu cakap turutan auto.. heh... aku cakap macam nih sebab zaman aku skolah dulu, apabila berlakunye tindak balas sekali pandang, suke seratus kali, maka semua benda pasal orang tu, aku akan suke... CONTOH:

kat kelas:
ANA: sarah, jom main bola tampar..
SARAH: err.. takpe lah.. ko pegi je lah dulu, aku tak retilah main bola  tampar.. sussahh la sport2 nih....

bila kat padang:
Sekali nampak senior FAHRIN tgah main bola tampar dgn penuh gaya, mutu, keunggulan..berserta kehenseman yang mengegar jantung 100 kali.. lalu Sarah berkata kpd dri sendiri dgn penuh azam & keyakinan:

SARAH: sok aku nak daftar kelab bola tampar la.. mesti best sport nih!!

................................................................................

haha.. korang nampak tak permainanye disitu.. haha.. dari TAKNAK jadi NAK.. motivasi la tu kan?hebat tak, sindrom 'pandang skali suke seratus kali' nih? wlaupun orang yg korang syok kan tu tak tau apekebenda pun pasal korang, tapi ade motivasi buat korang yang ade sindrom nih.. haha.. 

selamat beramal.. tapi kesan akibat a'kak tak tanggung yer adik2..
wassalam..

2 comments:

iKhRam said...

hahaha..
ceh.. patutlah sekarang dah pandai main bola tampar.. leaps ni bioleh la ajarkan aku pulak.. hahaha

sarah zulk said...

haha.. sebenarnye tak reti jugak.. skadar brani nk amik bola je la.. part service2 tu aku tak lepas.. haha.. klaka la plak bile ingat balik, mmg entry ni true story, aku tukar nama jer..
ngeh3...