Monday, January 16, 2012

polymer punye pasal..

Kanapa aku ambik polymer mase nk sambung blaja dulu? Sekarang ape yang aku rase, tak seronok pun. Kerja kilang/ofis memang tak pernah terlintas langsung kat fikiran aku. Walaupun aku kene uruskan dokumen, tak de la nak mengadap mesin sepanjang mase, dalam 30 minit je setiap hari. Walaupun waktu kerja 8 pagi sampai 5 petang, lepas balik dah takde ape homework pun yang berkaitan dengan kerja. Tapi aku rase bosan. Ini pun nasib dah baik sebab dah dapat tukar company lain. Bos baik, kawan-kawan 1 malaysia pun baik.. nape aku tulis 1 malaysia? Sebab diorang semua Cina & India, aku sorang je perempuan Melayu kat kilang nih. Mungkin itu yang buat aku bosan…

Aku teringat mase kerja tempat sebelum nih, bos nauzubillah garang mcm singa, tapi sebab ade kawan2 yang ngam, walaupun diorg tahap mak aku. Itu yang buat aku bertahan kat sane 9 bulan. Punye la lama makan hati ulam jantung bile mngadap bos yang cmtu hari2. Kalo pregnant pun dah beranak tau..

Tapi macamane pun aku bersyukur. Sesuai dengan kelayakan aku, ade jugak kerja aku dapat. Yela, ade jugak kan kawan2 yang dah lame grad pun keje tak dapat, lagi2 yang perempuan. Aku ni pun kalo tak kerana ayah aku bising, same la kot. Tak pun keje tak setimpal dengan ape yang BELAJAR dulu. So sekarang aku dapat nak tanggung hidup nih. Haha.. bunyi macam berdikari sangat. Padahal aku tinggal dengan family aku lagi. Bak kate kawan aku sorang tu, makan tanggung berak cangkung.. (ayat tak sopan di sebelah harap dimaafkan) hahaha..

Kesimpulannye kat sini, bertahan.. benda lepas boleh dikenang, tapi jangan disesalkan.. sebab semua nye ade hikmah. Cume nampak atau tak aje.. Lagi satu, mungkin aku rase kerja tak best untuk aku, tapi inilah yang terbaik untuk aku buat mase ni.. (Fuhh.. ayat penuh pasrah).

No comments: