Thursday, September 6, 2012

tahu dan tanya

lusa dan tulat aku kan ke kuang. untuk kursus kaf alif ha wau ya nun.. malam ni baru cakap dengan ayah. ayah tanya pasal yuran, amik cuti hari sabtu, berserta soalan cepu emas berlian permata: dah ade calon ke?

tersedak. tapi dengan cepat aku jawab: takdelah, akak teman ila jer..dan terus aku sibukkan diri dengan melipat kain sebakul.

soalan ayah ringkas. tapi aku sangat terkesan dibuatnye. soalan tu jawapannye takde dalam skema. lain lah kalau jawapan tu memang aku yang tentukan. dengan yakin dan gembira akan ku jawab soalan ayah..

Buat masa ni, aku boleh jawab: Wallahu a'lam.. =)

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

There was an error in this gadget