Monday, September 10, 2012

subjek, imej & lampu

yeay!! dah ingat. aku mahu tulis tentang subjek dan imej.

bila aku mahu kan imej yang jelas,
aku mesti nyalakan lampu yang terang pada subjek itu.

bila aku mahukan bayang2,
cahaya malap sudah memadai untuk menyuluh subjek itu.

dan sekarang, aku mahukan imej yang jelas. maka, walau seribu lampu malap ade disekelilingku, takkan mampu menghasilkan imej jelas yang aku mahukan.

tapi imej jelas juga sangat subjektif. walaupun aku mahukan imej jelas, tidaklah perlu kepada 227 mega pixel kejelasan yang aku minta. 12 mega pixel sudah memadai. tapi jika ada 40 mega pixel, sudah besar tapak tangan, pelampung aku tadahkan..

lampu, kamu memainkan peranan penting untuk hasilkan imej aku itu. sudah aku usha megawatt sesuai.
tapi, mungkin lampu yang aku mahu itu mahal harganya. atau juga mungkin belum keluar kotak...

takpe, sambil2 usha akan aku usahakan kamu lampu..

wassalam.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: