Friday, December 7, 2012

kabut serabut

Sejahtera hendaknya..

dinner. suatu perkara yang sangat seronok time universiti dulu. kalo lagi dua minggu nak dinner, masing2 dah bz nak cari baju ikut tema.

sekarang, dinner adalah satu benda yang menimbulkan serabut di kepala otak. bukan sebab aku nak kene handle dinner tu pun. takde tema pun. lagi la double senang nak pegi.

tapi masalahnye dengan siapa aku nak pegi. kawan2 dekat dangan rumah, aku tak ajak, sebab aku tak rapat. takkan la senyap je selama ni, tetiba ajak g dinner. pelik kot bagi aku.. kawan yang best2 pulak duk jauh. nak bawak parents aku, diorang pulak tak nak pegi.

tahun lepas, aku g sorang. ayah tolong hantar je, sbb dia keje time tu. walaupun ofis mate ramai, diorang tu ade partner. memang la berbual, memang la bising2, tapi sunyi tetap menyerang tahu tak????? itu berlaku bila diorang borak dgn partner memasing. urgh, rase cam baik aku tak payah pegi. makan nasi lauk kicap kat umah dengan family lagi happening la... oi...!! (baca dgn mood yang marah sbb frust..)

dinner tahun ni aku plan nak ajak ila. jiran aku. tapi sampai sekarang aku tak ajak lagi, sebab hati aku berat. sebab dia sangat 'jujur' orangnye. kang keluar komen 'jujur' tgah dinner tu kang aku jugak yang tanggung bile masuk kerja karang.. lagi sorang, nuar. pakcik sorang ni kemain lebat lagi nak mgikut kat dlm fb. hari ni aku double confirm dgn dia, katanya segan pulak. tau tak ini adalah memgecewakan? kalo sekadar nak gurau2, sile gurau kasar skit baru aku tak amik serius. ade paham tak? giler ah.. dah la dinner mgu depan. pegi sorang2 lagi tahun ni? giler..

aku tau benda kecik jer ni. DEPAN2 memang la aku blagak cool dengan jayanye.. tapi DALAM jiwa ni yang serabut. bila orang sekeliling duk sibuk tanye.  telinga aku ni tak pekak, bunyi soalan2 tu sume trus masuk sel otak. bila dalam hati berkadar songsang dengan ape yang di ekspresikan kat muka. memang Allah je la yg tau senak nye macam mane. paham??

dah la. makin taip makin sakit hati. baik tido, nak mimpi aaron aziz jadian lagi nyaman. biar aku jadi maya karin jadian..

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: