Saturday, December 15, 2012

parut

aku sedar aku patut bersyukur. kemalangan tu walaupun buat dahi aku berparut, tapi kepala aku tak mereng. aku boleh lagi berfikir waras. ade masa bila cakap pasal parut di dahi ni dengan orang lain, rase klaka...

tapi tak tak tau la kenapa sejak beberapa hari ni, aku rase kacau dengan parut ni. aku rase parut tebal ni menyemak betul kat atas dahi. aku rase down.. aku rase hodoh betul. ade ke orang nak bile tgok parut sebesar ni kat muke. macam gangster kene halau ade lah.. ianya nampak hodoh.

dan bila kata2 lawak dari jiran ke, sedara ke, kawan ke, memang la aku gelak jer. aku malas nak melankoli depan orang. selagi aku bleh  sabar. aku berlagak je la macam ape yang korang fikirkan. tapi dalam dalam hati ni Allah je yang tau sentap nye. korang takde parut mcm ni, boleh la bajet benda ni klaka kan?

takkan mampu korang faham, selagi benda tu korang tak rase sendiri. melainkan dengan orang yang ikhlas aku boleh rase la kalo korang ikhlas atau sekadar nak cover balik ape yang terlepas dari mulut yang longkang itu.

orang yg diam tu bukan makna dia setuju atau kalah. agama kita ajar, diam lah sebaik2 tindakan bila marah. faham??

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

There was an error in this gadget