Monday, November 22, 2010

B.A.C.A.....

aku suka bace cerpen.. aku tak suke bace novel.. sbb slalu aku jumpe novel mesti novel cinta yang jalan cerita nya cliche.. dengan sifat hero dan heroin yang sangat sempurna, ditengah-tengah cerita ade konflik orang ketiga..  hujung cerita mereka bersatu semula.. penat dan membuang mase rase nye.. jadi untuk mengurangkan buang mase bace cerita macam tu, aku suka tunggu hari ahad.. mak aku suke beli surat khabar mingguan...

aku layan mase sekolah menengah.... fuh.. penat..

bahagian kesihatan aku sentuh dulu.. sedangkan dulu aku mesti sentuh bahagian artis.. muak dengan fitnah dan cerita tak memyambung saraf otak aku, mual... sebab tu aku bertukar angin.. boleh tak aku masuk golongan matang sekarag?? hehe.. ok, lepas bace tajuk pasal kesihatan, aku mesti amik mase bace dengan penuh tumpuan untuk kolum cerpen.. aku nih memilih jugak.. introduction yang best akan buat aku bace sampai habis.. macam semalam..

PERUTUSAN WALANG SRIKANDI SEORANG PIDANA karya zulfazlan jumran... cerita yang diceritakan bukan dari kacamata orang luar, tapi seperti surat yang diutuskan kepada datuk bendahara... kecewa isteri hang jebat diluah.. dengan bahasa indah mudah dihadam oleh org macam aku yang tak tau sastera.. isi yang berat, tapi senang difaham.. aku suke.. macam tu..

teringat betapa hang tuah setia kepada raja tapi sanggup membunuh sahabat sendiri.. tak tau nak bagi bodoh atau ape.. nak tergelak pun ade, tapi tak jadi bile dahi berkerut dulu fikir kan moral hang tuah dan hang jebat... betul ke kisah diorang nih? wujud atau lagenda semata?? wat penat aku fikir je nanti.. banyak lagi benda lain yang utama untuk aku fikirkan daripada benda nih.. sekadar tatapan berisi warisan budaya hujung minggu aku.. boleh la..
zaman dulu takde kamera.... ilustrasi pelukis je yang ade

aku senang untuk komen, tapi aku susah untuk mengarang.. sedangkan untuk entry ni pun perlukan ingatan dari teman.. kalau tidak aku akan diam, tak pun entry baru dengan isu yang sama... =D

kepala sama besar dengan laptop.. hehe..

p/s: TERIMA KASIH KAWAN.. =) pictures are credited for google..

No comments:

There was an error in this gadget