Wednesday, November 24, 2010

greek.

cara hidup zaman greek nih memang tidak diketahui oleh aku.. lepas tgok cite greek, faham la sikit2.. nak google maleh.. huhu...rupe ade macam bezakan level (taraf) hidup la.. masing2 dengan aktiviti masing2.. siap ade badge kecik cinonet dapat kalo lulus orientasi mase jdi freshie.. sape2 yang tak lepas.. masuk la group2 loser yang ade.... patut ker? bezakan org macam tu..?? fail pun takpe ke?? macam tuut jer.

yang group ala2 gempak plak senior mmg berperangai giler proud yakni blagak + bajet bagus... si junior kene la ikut perintah.. (kalo suruh makan sh*&, diorg wat jugak ke eh??) haha... giler.. tibe2 teringat mase aku duk asrama dulu.. yup, aku bertuah.. masuk2 mase form 1 tu, raging2 nih telah diharomkan oleh warden yang berhati mulia... tapi apekan daye, pukul 11 warden dah tido... yang senior plak masing2 dah meleleh air liur macam singa lapar tunggu mase nak raging kitorang.. nasib baik lagi... sebab aku perempuan.. so, senior pempuan takde lah hard core sangat... stakat suruh nyanyi2, peluk cium pokok tu dgn arahan beserta muke ketat, tak de la gerun sangat pun.. nyampah lagi ade... just for the sake of their signature.. urgh..!! tapi aku ni kan gud girl.. maka, menurut tanpa soal menjadi amalan aku pada waktu itu..

sekolah ku sayang.. =)

dan dalam mase orientasi  tu jugak lah jam tangan aku nak menghilangkan dirinye.. huhu.. cari kat toilet, tak jumpe... kat bilik, takde... dalam kelas, lagi la takde.. tiba2.. aku nampak ade senior nih pakai jam MACAM aku punya dengan penuh gaye hak milik peribadi.. kuang asam belachan kaw... hish.. mula2 aku takut nak tanya, tapi aku branikan diri, sbb aku susah la nak gi mane2 takde jam.. duk asrama mak takde nak pesan2, nak ingat2kan.. harap kat jam jela bleh bunyi2 alarm.. handphone time tu masih algi sebuah alat elektronik yang janggal dan hanya dimiliki oleh orang2 bisness dan makcik2 yang suka menunjuk jer.. orang biase macam family aku nih. mmg tak de la..


setelah dirisik2, mmg betul la kakak tu cakap dia jumpe tu kat toilet blok dia.. almaklum la.. blok aku slalu takde air.. (tapi aku mandi at least 2 kali jugak tau setiap hari) sila jaga kebersihan.. ok, sambung.. tapi yang menambah sakit hatinya, bukan dia nak bagi.. dah ngaku dah tu, tapi wat dono je tak pulang kan.... panassss saje la.. dah malam tu plak aku kene cari dia kat blik prep... baru nak bagi.. kebetulan sebelah dia member dia lalu nak guna public phone kat sebelah bilik tu.. of course la kawan dia tanye kan.. bleh plak dia jawab.. "aku pulangkan balik jam tu, tadi pinjam kat budak nih kejap"... mak aih... bederau jer darah ak bila lubang tlinga nih mendengar jawapan 'baik punye' dia tuh.. kalo aku tak cari ade dia bagi? tak kan punye la... bape lame dah melekat kat tangan dia?? ei... nasib baik ko senior jer la.. dan memang aku mabuk2 home sick time tu.. maka aku pendam.. lalu aku ledakkan kat member2 rapat aku.. itu jer insan kerdil mcm aku nih mampu buat.. huh...!! dah form 5 perangai cmtu.. susah la hidup, kalo kecik2 dah menipu.. menindas adik2 yang baru masuk lak tu.. ei.. sour memory btul la..

sekumpulan plajar muslimah bertudung putih yer.. 

wlau ape pun.. benda lame.. tringat plak malam nih.. huhu.. tak best, tak best... perangai ala2 greek ade jugak tu.. ukhuah mane ntah.. kuah je lebih.. ukhuah hanye lah dengan ahli2 bacth yang same.. n kakak2 usrah yang solehah lagi baik hati.. those are my sweet memoriesssssss.. untuk yang seperti aku ceritakan diatas... dah tak kenal dah pun.. gap umur yang yang agak luas dan minded yang mmg berbeza.. tapi kita still saudara seagama.. aku cerita ni pun sekadar luahan ape yang pernah dirasakan oleh aku..

p/s: pictures are courtesy from google

No comments: