Thursday, December 30, 2010

c.u.b.a

cuba untuk berubah
menjadi lebih baik dari hari semalam

cuba untuk menolong
supaya masalah yang ada semakin berkurang

cuba untuk memberi
supaya mudah dikemudian hari

 TAPI 

tiap kali masa berubah tiba
aku tangguhkan
dengan menganggap masa masih ada

tiap kali masa menolong tiba
aku biarkan
dengan berharap ada yang lain menolong

tiap kali masa memberi tiba
aku risaukan
ketiadaan bila masa nya tiba nanti

ADAKAH

aku hanya berangan mat jenin,
atau berniat tanpa melangsaikannya??

aku mensia-siakan waktu,
atau memilih pilihan kedua yang ada??







2 comments:

iKhRam said...

tak berangan pun..
nak menolong tak boleh dgn angan2..
bila tiba waktunya tolong
bila rasa tidak mahu..
maknanya bukan rezeki kita utk memberi pertolongan

tp satu je kene ingat
kalau menolong itu tidak rugi.. kenapa kita biarkan..
tolonglah dengan paling berhikmah
berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu
terutama dalam memberi pertolongan
supaya kemudian hari
tak de sebarang rungutan dan ungkitan..

yang benar
ikhram

sarah zulk said...

tiada kata selain trima ksih.. TERIMA KASIH...ikhram. =)