Monday, December 13, 2010

makan buah..

hi.. name saye amni..

saye sayang kak sarah.. hehe.. ^_^

apekah kaitan makan buah dengan gambar budak kecik nih?? ni nak bagitau la nih.. huhu.. dia adik sepupu aku yang baru berumur tujuh tahun.. thun depan dah masuk darjah 2.. dia tinggal kat kampung.. time konvo hari tu dia datang together2 dengan atok n nenek ku sayang..

yer.. dia suke makan buah.. huhu.. hari tu kitorang g la pasar raye berdua.. semua dia nampak dia nak.. tapi aku semua yang dia mintak aku buat2 tak dengar.. haha.. jahat nyer kakak sepupu.. hehe.. budak2 kecik ni kan suke beli.. tapi makan nye tak pon.. wat membazir duit jer.. baik aku derma kat tabung tepi kaunter bayar kan??? hehe.. last2 dia mintak punye mintak sambil buat muke sedih sampai aku dah tak larat nak dengar, aku bagila dia amik 1 jenis coklat tu.. (name coklat tersebut dirahsiakan kerana ini bukan iklan) hahaha...

80% kak sarah makan..


time jalan2 carik barang yang aku pesan tu, sampai la kat bahagian sayur2 dan buah2an.. aku fikir mesti dia tak mintak ape2 kan.. tibe2 di mintak nak beli pisang.. ha?? wat pe? kebun ayah aku ade pisang ape... cume tak pegi amik jer.. haha.. dia siap2 pilih, pulak tu nak yang paling besar... sape nak makan?? (dalam kepala otak ku fikir)

cik amni suke saya.. 

nak tak nak, aku beli la.. (kecik punye sikatan pisang) mane tau nak wat cekodok pisang ke nanti.. sampai2 je kat rumah, budak kecik nih trus makan pisang tersebut bersama2 ahli keluarga ku yang lain..  tapi aku ala2 jual mahal, tanak makan.. sok tanye, mak aku dengan selambe jawab, dah habis.. pasal coklat yang dia nak sangat tadi tu.. separuh batang coklat pon tak habis.. huh!! ape lagi, aku la yang habiskan..

pisang sesikat tersebut.. selamat kat dalam perut dia si budak kecik comel + ngade2 nih.. tapi aku fikir.. bgus jugak.. baru la sihat slalu suke makan buah kan??

2 comments:

iKhRam said...

mcm mana nak jadi emak nie..??? hahahaha...

sarah zulk said...

hahaha.. jadi emak tak tau bile. yang penting, jadi pengguna berhemat dulu yer cikgu..