Monday, January 31, 2011

aku rindu la..

"sayang bini tinggal-tinggalkan, sayang anak tangan-tangankan"

pernah dengar kan? lagi-lagi zaman sekolah dulu bila belajar peribahasa... tak pun bila minggu bahasa melayu.. bnda nih bukanlah maksud nye kalo sayang bini kene selalu pergi outstation, dan bila sayang anak mesti dipukul-tampar anak tu.. tapi sebenarnye, nasihat orang dulu-dulu supaya jangan manja kan sangat anak bini tu.. tapi kalo sayang suami?? ape nak buat? nak tinggal2 ke nak tangan2 kan jugak???  tak lengkap tau nasihat nih... sah lah yang buat peribahasa ni lelaki..

aku pun bukan lah pakar sangat nak hurai peribahasa ni.. selaku manusia yang tak masuk fasa berlaki lagi.. aku harusnye no komen.. cume terfikir tajuk nih sebab tibe2 terindu.. tambah lagi semalam kawan sekolah aku punye resepsi.. jumpe balik cikgu2 sekolah.. tgok kawan jalan seiring sejalan berkepit dgn laki beliau.. menuju ke pelamin.. tak sangka langsung.. diam2 ubi, berisi.. diam2 tikah, berlaki.. hehe.. bertuah...

ade yang dah 10 thun tak jumpe.. dah tak bekelip mata tgok aku.. besar sangat yer? sori la kawan, aku buat kau terkejut.. hehe.. tapi dulu kau pun comel2 comot tapi sekarang dah mkin cantik.. serius... aku pun surprize tgok kau.. dan gembira.. =D hehe... harap2 dapat jumpe lagi..

itu jer.. wassalam.. =)

2 comments:

iKhRam said...

sejak bile pulak la dah nak fikir jd orang dewasa ni.. bikan kanak2 lagi ker?

sarah zulk said...

ai, soalan dah mcm melodi.. aku tak de gaya dewasa ker..?

There was an error in this gadget