Monday, January 31, 2011

bikin panas der..!

assalamualaikum... aku panas hati bila terbaca satu status nih.. "sbb 'dacing' menang, tenang pun banjir.." kalo 'bulan' menang kemarau la?? macam vodoh jer status tersebut.. ade ke patut fikir camtu? come on la... banjir tu bukan first time kat situ.. dah sejak 2006 lagi.. kat kampung aku tu tiap2 tahun air naik, tanak cakap ker "ha, tu bulan menang kat tempat tu, musim hujan tak leh nak wat ape2 la.." eh, cube la fikir panjang skit dari biase.. urgh!

aku bukan la anti bulan mahupun penyokong dacing.. dua2 pun ade kelebihan dan kurang masing2.. aku suka dgn dasar bulan, berjuang untuk hari akhir.. tapi ape yang pasti, saling kutuk mengutuk antara satu sama lain tu jadi amalan  antara bulan dan dacing.. oh, tolong la.. nabi pun tak main kutuk2 orang yer.. ish... tengok status dangkal buat aku panas skit dimusim HUJAN nih.. 

well, keeping warm in cold days are such a pleasant thing to have.. kan? 

tambah cite kat mesir, huhu.. sedih la keadaan huru hara.. bak kata kawan kau, "akhir zaman duh".. yup, bila yang dipuncak dah sangat corrupt, tindas rakyat, gile ego.. menakutkan aku untuk membayangkan berada dalam keadaan macam tu.. alhamdulillah malaysia aman..  walaupun kadang2 ade jugak yang suke nak berjangkit perangai suke kumpul ramai2 sambil bawak sepanduk.. dan aku harap, yang dipuncak negara malaysia terchinta ni berperangai elok2.. jangan la corrupt mcm tu.. ikhlas2 kan la diri.. jangan la suke belanja pegi bercuti kat dubai tido hotel mahal bayar dgn duit cukai yang rakyat bayar.. itu jahat atau lebih tepat lagi zalim. zalim bila tak letakkan sesuatu pada hak nya.. oh! saya sayang negara saya..  

ya Allah, kurniakanlah keamanan didunia ini.. 

yes, im weak.. tak de daya pun nak tolong hal2 dunia nih.. hal2 dri sendri pun tak lepas lagi.. yang aku mampu, berdoa.. maka aku berdoalah... 






itu jer nak bagitau... wassalam.. 



5 comments:

iKhRam said...

wah.. nk join politik ker? wakil adun paya jaras..??

iKhRam said...

wah.. nk join politik ker? wakil adun paya jaras..??

sarah zulk said...

haha.. takde mase nak politik.. saje nak emo skali skala.. ;)

Ain Atika Zailani said...

hahha...nape emo emo nihh cik kak...xpe kita berdoa agar semuanya selamat=)

sarah zulk said...

hi ain.. insyallah.. amin.. =)

There was an error in this gadget