Monday, January 3, 2011

nak je, dapat...

salam semua.. rase nak menaip.. walaupun hujan lebat kat luar tu.. line broadband waktu nih sangat cemerlang.. jadi aku rase baik lah kiranya jika aku mengambil kesempatan ini untuk menaip..

baru tadi baca pasal LUA = Law of Universal Attraction.. ateh name penulisnye.. sumber klik sini ... aku pernah pergi kursus yang diajar oleh pak teh ni.. sangat cool orangnye.. dia ajar aku dan peserta lain tentang percaya diri sendiri dan paling utama sekali, percaya dengan kuasa Allah.. maka, ape jugak yang kita fokuskan tu akan jadi nyata bila kita yakin dengan Allah... simple jer kan? yer..  yang penting, HATI...

yang paling aku ingat waktu pergi kursus tu, bila dia cakap, "ok, sekarang saya nak anda semua JANGAN bayangkan seekor monyet yang naik basikal, kat belakang basikal tu ade 3 biji kelapa" haha.. cayelah.. sah-sah la itu yang aku bayangkan.. same jugak dengan peserta lain waktu tu.. waktu korang bace tadi pun mesti same kan kan kan? hehe.. ;-) 

hehe.. tringat mase kat sekolah tahun lepas, bila aku suruh budak-budak tu jangan bising, tambah bising lagi ade.. hahaha.. macam disuruh-suruh.. bila dah tau pasal benda nih, aku dah tak guna perkataan 'jangan' lagi... aku guna perkataan TOLONG..  tolong senyap, tolong duduk, tolong offline.. tolong bla bla bla... berkesan jugak.. tq ateh.. =)

erm, kesimpulannye, orang lebih suka bila diminta 'tolong', dari diarahkan 'jangan'... kan? 




thanks for passing by... =)




2 comments:

iKhRam said...

wow.. petua baru ni dalam hidup nie.. hahahaha..
praktikal dan boleh dimanfaatkan..

sarah zulk said...

=) sangat sesuai untuk ko amalkan.. hehe... berkesan.. percayalah..

There was an error in this gadget